Marketing gabinetu stomatologicznego - jak zwrócić uwagę pacjentów

Marketing gabinetu stomatologicznego – jak zwrócić uwagę swoich pacjentów?

Nawet najlepsza usługa czy produkt nie znajdą swoich nabywców bez odpowiedniego marketingu. Myli się jednak ten, kto sądzi, że do odpowiedniej promocji wystarczy kreatywna, nieszablonowa reklama. Marketing to cykl ściśle zaplanowanych działań, który wymaga odpowiedniego uporządkowania. Nie inaczej dzieje się w kwestii marketingu gabinetu stomatologicznego.

Na czym polega marketing?

Przytaczając definicję encyklopedyczną P. Kotlera: „marketing to proces planowania, realizacji koncepcji, ustalania ceny, promocji i dystrybucji (idei, dóbr i usług) w celu dokonania wymiany służącej osiągnięciu celów organizacji i jednostek”. Tłumacząc z ekonomicznego na polski: marketing ma za zadanie zaspokoić potrzeby nabywców przy jednoczesnym osiąganiu zysku sprzedawców. Przez wiele osób marketing utożsamiany jest z reklamą (np. banerem na wyszukiwarce Google, ulotką czy billboardem przy ulicy), lecz to błąd. Marketing to wieloetapowy i ściśle zaplanowany zbiór zadań, który wymaga obrania odpowiedniej strategii. Przykładem mogą być tutaj kawy: jedna będzie podkreślać delikatny smak, inna zwróci uwagę na moc działania, a jeszcze inna na atrakcyjną cenę. Skuteczność podjętych działań wykazuje się przy pomocy odpowiednich wskaźników analitycznych, jak również przez pragmatyczne obserwacje zwiększenia lub zmniejszenia zainteresowania daną usługą lub towarem.

Czym charakteryzuje się dobry marketing?

Aby stwierdzić, że dany marketing jest faktycznie przemyślany i ma szanse na powodzenie, należy upewnić się, że spełnione są następujące kwestie:

  • określona jest pula usług lub towarów, które podlegają promowaniu,
  • znane są mocne...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Prowadzę własną działalność

Reklama
Reklama

Sklep

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

209,00

zł brutto

Kup teraz
Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

50,00

zł brutto

Kup teraz
Zasady racjonalnej mechaniki

Zasady racjonalnej mechaniki

999,00

zł brutto

Kup teraz
Sztuka i rzemiosło cz. IV

Sztuka i rzemiosło cz. IV

160,00

zł brutto

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.