Marketing gabinetu stomatologicznego – jak zwrócić uwagę swoich pacjentów?
Nawet najlepsza usługa czy produkt nie znajdą swoich nabywców bez odpowiedniego marketingu. Myli się jednak ten, kto sądzi, że do odpowiedniej promocji wystarczy kreatywna, nieszablonowa reklama. Marketing to cykl ściśle zaplanowanych działań, który wymaga odpowiedniego uporządkowania. Nie inaczej dzieje się w kwestii marketingu gabinetu stomatologicznego.
Na czym polega marketing?
Przytaczając definicję encyklopedyczną P. Kotlera: „marketing to proces planowania, realizacji koncepcji, ustalania ceny, promocji i dystrybucji (idei, dóbr i usług) w celu dokonania wymiany służącej osiągnięciu celów organizacji i jednostek”. Tłumacząc z ekonomicznego na polski: marketing ma za zadanie zaspokoić potrzeby nabywców przy jednoczesnym osiąganiu zysku sprzedawców. Przez wiele osób marketing utożsamiany jest z reklamą (np. banerem na wyszukiwarce Google, ulotką czy billboardem przy ulicy), lecz to błąd. Marketing to wieloetapowy i ściśle zaplanowany zbiór zadań, który wymaga obrania odpowiedniej strategii. Przykładem mogą być tutaj kawy: jedna będzie podkreślać delikatny smak, inna zwróci uwagę na moc działania, a jeszcze inna na atrakcyjną cenę. Skuteczność podjętych działań wykazuje się przy pomocy odpowiednich wskaźników analitycznych, jak również przez pragmatyczne obserwacje zwiększenia lub zmniejszenia zainteresowania daną usługą lub towarem.
Czym charakteryzuje się dobry marketing?
Aby stwierdzić, że dany marketing jest faktycznie przemyślany i ma szanse na powodzenie, należy upewnić się, że spełnione są następujące kwestie:
- określona jest pula usług lub towarów, które podlegają promowaniu,
- znane są mocne...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce

Leczenie umiarkowanych i ciężkich wad zgryzu klasy II za pomocą metody Invisalign® z korektą tyłożuchwia − opis przypadku
Artykuł opisuje przypadek leczenia 14-letniego pacjenta ze zgryzem głębokim i stłoczeniem za pomocą metody Invisalign® z korektą tyłożuchwia.

Kliniczna skuteczność leczenia aparatem Invisalign® z zastosowaniem cotygodniowej zmiany nakładek: opis dwóch przypadków
Streszczenie: Skuteczność stosowania leczenia z użyciem nakładek Invisalign w celu uzyskania dużych przesunięć zębów i skutecznego leczenia różnych złożonych wad zgryzu u pacjentów dorosłych i nastoletnich udokumentowano w opublikowanym piśmiennic...

Zastosowanie techniki uwalniania mięśniowo-powięziowego po zabiegu frenulotomii wędzidełka językowego w celu poprawy siły, zakresu ruchomości i sprawności języka
Technika uwalniania mięśniowo-powięziowego Instrumental Associated Soft Tissue Mobilization (IASTM) jest formą postępowania rehabilitacyjnego dedykowaną dla tkanek miękkich i wykonywaną przy użyciu narzędzi.