Asertywna komunikacja w trudnych sytuacjach pomiędzy technikiem a lekarzem stomatologiem
Asertywna technika zdartej płyty
Technika ta polega na kilkukrotnym powtórzeniu tej samej frazy, aby dać do zrozumienia naszemu rozmówcy, że nie zamierzamy ulegać jego naciskowi. Przydaje się właśnie w sytuacji, kiedy słyszymy krytykę i chcemy się do niej ustosunkować, ale także gdy chcemy coś wyegzekwować. W celu złagodzenia efektów odmawiania lub egzekwowania możemy podkreślić życzliwość wobec lekarza, dowartościowując go. Oto przykład asertywnej konsekwencji obstawania przy swoim zdaniu w komunikacji z lekarzami:
Lekarz: Wystawił pan zawyżoną fakturę za ostatnie zlecenie. Wliczył pan również tę poprawkę, którą pan musiał zrobić, a o tym nie było mowy, gdyż poprawka wynikała z pana błędu.
Technik: Cenię naszą współpracę, jednak nie spełnię pana prośby, gdyż to nie była poprawa, lecz ponowne zrobienie tej usługi, o czym pana informowałem.
Lekarz: Nic mi pan nie mówił i ja tego nie zapłacę.
Technik: Rozumiem, ale podjąłem już decyzję w tej sprawie. Kwota na fakturze pokrywa wyłącznie koszt materiałów. Nie mogę jej obniżyć, gdyż
musiałbym go pokryć z własnych środków.
Lekarz: Proszę pana, nie zapłacę tej faktury.
Technik: Podjąłem już decyzję związaną z tą fakturą.
Asertywność – to dziś bardzo modne i często używane słowo. Nie wszyscy jednak wiedzą, co ono dokładnie oznacza. Powszechnie [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!