Asertywna komunikacja w trudnych sytuacjach pomiędzy technikiem
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Asertywna komunikacja w trudnych sytuacjach pomiędzy technikiem a lekarzem stomatologiem

Asertywna technika zdartej płyty

Technika ta polega na kilkukrotnym powtórzeniu tej samej frazy, aby dać do zrozumienia naszemu rozmówcy, że nie zamierzamy ulegać jego naciskowi. Przydaje się właśnie w sytuacji, kiedy słyszymy krytykę i chcemy się do niej ustosunkować, ale także gdy chcemy coś wyegzekwować. W celu złagodzenia efektów odmawiania lub egzekwowania możemy podkreślić życzliwość wobec lekarza, dowartościowując go. Oto przykład asertywnej konsekwencji obstawania przy swoim zdaniu w komunikacji z lekarzami:

Lekarz: Wystawił pan zawyżoną fakturę za ostatnie zlecenie. Wliczył pan również tę poprawkę, którą pan musiał zrobić, a o tym nie było mowy, gdyż poprawka wynikała z pana błędu.

Technik: Cenię naszą współpracę, jednak nie spełnię pana prośby, gdyż to nie była poprawa, lecz ponowne zrobienie tej usługi, o czym pana informowałem.

Lekarz: Nic mi pan nie mówił i ja tego nie zapłacę.

Technik: Rozumiem, ale podjąłem już decyzję w tej sprawie. Kwota na fakturze pokrywa wyłącznie koszt materiałów. Nie mogę jej obniżyć, gdyż
musiałbym go pokryć z własnych środków.

Lekarz: Proszę pana, nie zapłacę tej faktury.

Technik: Podjąłem już decyzję związaną z tą fakturą.

Asertywność – to dziś bardzo modne i często używane słowo. Nie wszyscy jednak wiedzą, co ono dokładnie oznacza. Powszechnie [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Reklama
Poznaj nasze serwisy