Dla niektórych czarna magia, jednak dla wszystkich FAKTOR SUKCESU
Termin „marketing” jako trudny do zdefiniowania można uznać za niejednoznaczny. Zagłębiając się jednak w istotę problemu, najlepiej rozpocząć analizę tematu od przełomu XIX i XX wieku – wówczas to producent był decyzyjnym ogniwem w procesie każdej sprzedaży. Mógł on sprzedać wszystko, co wytworzył. Popyt zdecydowanie przeważał nad podażą. Zależność ta zmieniła się jednak pod wpływem powstania nadprodukcji. – Na początku procesu produkcyjnego postawiono klienta, jego potrzeby, oczekiwania. A zatem to potrzeby klienta decydują o ofercie i pracy gabinetu. Pacjent chce mieć piękny uśmiech, niezależnie od wieku, chce dojechać do gabinetu wygodnie, umówić się na godzinę, nie bać się bólu, korzystać z promocji, okazji, być odpowiednio, godnie traktowany. Marketing to działania zapewniające zadowolenie pacjentowi i dochód stomatologowi – zauważa prof. Mruk. Pojęcie marketingu określa mianem „harmonijnej koncepcji”, która koncentruje w sobie zarówno samą usługę, miejsce, w której jest świadczona, jak również jej cenę, etykietę personelu, podjęte działania promocyjne, sam proces świadczenia usługi oraz świadectwo materialne – pojmowane jako wygląd gabinetu oraz jego otoczenie.
Aby urzeczywistnić proces marketingowy, konieczne jest istnienie oferty – w przypadku gabinetu stomatologicznego ofertą staje się usługa. Istotę usług można na płaszczyźnie medycznej wyjaśnić za pomocą relacji pomiędzy dawcą i biorcą, a posługując się językiem marketingu – pomiędzy usługodawcą oraz usługobiorcą. W przypadku towaru proces podjęcia decyzji o zakupie jest czytelny i klarowny – produkt można namacalnie zweryfikować. Usługa natomiast traktowana jest jako „wszelka działalność lub korzyść, którą jedna ze stron może zaoferować drugiej, z zasady niematerialna i nieprowadząca do uzyskania jakiejkolwiek własności” (1). Usługa w rozumieniu świadczenia wykonywanego przez lekarza stomato...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...