Jak bronić się przed manipulacją, prowadząc gabinet stomatologiczny lub klinikę?
Sztuka rozpoznawania manipulacji i radzenia sobie z nią chyba nigdy nie była tak potrzebna w zarządzaniu kliniką lub gabinetem stomatologicznym jak obecnie. W relacjach z pracownikami czasy, kiedy ludźmi zarządzano, wydając polecenia i dyspozycje, minęły bezpowrotnie. Dziś umiejętność perswazji jest podstawowym narzędziem stosowanym w relacjach z pracownikami oraz przedstawicielami firm dostawczych. Warto do nich mówić innym językiem: pomagać zrozumieć nasze decyzje, zdobywać ich zaufanie.
Przeczytaj wszystkie artykuły z wybranej kategorii TUTAJ
Perswazja a manipulacja
Mimo że potrzebny teraz bardziej niż kiedykolwiek, język perswazji jest często opacznie rozumiany i rzadko prawidłowo używany. Ludzie myślą, że perswazja polega na tym, by wynegocjować to, co będzie dla nich korzystne i co założyli sobie osiągnąć. Tymczasem taki proces przekonywania nazywa się manipulacją. Czy zdarza się nam, że po zakończeniu rozmowy z pracownikiem lub przedstawicielem firmy medycznej dostarczającej produkty do naszej firmy, czujemy się dyskomfortowo, niekorzystnie, tak jak byśmy zrobili coś wbrew sobie? Podczas rozmowy wszystko wydawało się nam bardziej oczywiste, podjęliśmy pewną decyzję, ale teraz czujemy, że to nie jest satysfakcjonujące nas rozwiązanie. Jeśli tak jest, to prawdopodobnie ulegliśmy manipulacji.
Dużą trudność, nie tylko dla menadżerów klinik i gabinetów stomatologicznych, stanowi rozróżnienie perswazji i manipulacji, gdyż różnica polega wyłącznie na intencjach naszego rozmówcy. Zarówno manipulacja, jak i perswazja polegają na przekonywaniu drugiej strony do własnych racji. W perswazji przekonujący bierze po...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Zastosowanie śruby wachlarzowej do szybkiej ekspansji podniebienia w odcinku przednim – opis przypadku
Zwężenie górnego łuku zębowego jest jednym z najczęstszych problemów, jakie lekarz ortodonta napotyka w swojej praktyce. Nieprawidłowość ta nierzadko dotyczy jedynie przedniego odcinka szczęki, przy zachowanej prawidłowej szerokości w zakresie zęb...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Optymalizacja estetyki szczęki w przypadku poważnie zniszczonego zęba z wykorzystaniem ruchu ortodontycznego i implantów zębowych
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie leczenia urazowego uszkodzenia lewego centralnego zęba siecznego szczęki poprzez odbudowę wału dziąsłowego, przeprowadzenie ruchu ortodontycznego i wszczepienie implantu.