Komunikacja w zespole gabinetu stomatologicznego?
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Jak efektywnie komunikować się w zespole gabinetu stomatologicznego?

Wielokrotnie na łamach „Asysty Dentystycznej” zwracałam uwagę na to, jak ważne jest odpowiednie komunikowanie się z pacjentem i jak istotną rolę w tym procesie odgrywają wszystkie osoby wchodzące w skład zespołu stomatologicznego: nie tylko lekarz, ale także rejestratorka, asystentka oraz higienistka.

W tym numerze chcę, dla odmiany, zwrócić uwagę na inną kwestię związaną z efektywną komunikacją w gabinecie.Mianowicie skupię się na komunikacji wewnętrznej, czyli komunikacji w obrębie zespołu stomatologicznego. Bardzo często w trakcie prowadzonych przeze mnie szkoleń zauważam, że jest to temat, który potrafi budzić wiele emocji. Nic w tym dziwnego – aby gabinet funkcjonował w pełni profesjonalnie, niezbędny jest doskonały przepływ informacji między wszystkimi członkami zespołu. Łatwo w takiej sytuacji o nieporozumienia: zarówno na linii lekarz– asysta, jak i lekarz/higienistka – rejestracja czy też asysta/higienistka – rejestracja. Poniżej przedstawię, jak – w miarę możliwości – im zapobiegać, a jeśli już się pojawią, jak sobie z nimi szybko i w konstruktywny, a nie destrukcyjny sposób radzić.

Czym w takim razie jest efektywna komunikacja? W psychologii możemy o niej mówić w momencie, gdy intencja mówiącego wyrażona poprzez wypowiedź i towarzyszące jej zachowanie niewerbalne zostanie zinterpretowana przez odbiorcę zgodnie z zamiarem mówiącego – czyli, przekładając tę definicję na prostszy język, gdy nasz rozmówca odczytuje naszą wypowiedź zgodnie z intencją, która jej towarzyszyła, i reaguje na nią w sposób adekwatny do kontekstu sytuacyjnego. W rzeczywistości gabinetowej z efektywną komunikacją między członkami zespołu mamy do czynienia wtedy, gdy możliwe jest płynne i profesjonalne prowadzenie pacjenta przez wizytę, członkowie zespołu nie czują negatywnego napięcia emocjonalnego związanego z interakcją z innymi w gabinecie, a wszelki...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Prowadzę własną działalność

Reklama
Reklama
Reklama

Sklep

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

209,00

zł brutto

Kup teraz
Leczenie ortodontyczne wg filozofii MFS

Leczenie ortodontyczne wg filozofii MFS

750,00

zł brutto

Kup teraz
Zasady racjonalnej mechaniki

Zasady racjonalnej mechaniki

999,00

zł brutto

Kup teraz
Pacjent stomatologiczny w wieku rozwojowym

Pacjent stomatologiczny w wieku rozwojowym

249,00

zł brutto

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.