Komunikacja w zespole gabinetu stomatologicznego?
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Jak efektywnie komunikować się w zespole gabinetu stomatologicznego?

Wielokrotnie na łamach „Asysty Dentystycznej” zwracałam uwagę na to, jak ważne jest odpowiednie komunikowanie się z pacjentem i jak istotną rolę w tym procesie odgrywają wszystkie osoby wchodzące w skład zespołu stomatologicznego: nie tylko lekarz, ale także rejestratorka, asystentka oraz higienistka.

W tym numerze chcę, dla odmiany, zwrócić uwagę na inną kwestię związaną z efektywną komunikacją w gabinecie.Mianowicie skupię się na komunikacji wewnętrznej, czyli komunikacji w obrębie zespołu stomatologicznego. Bardzo często w trakcie prowadzonych przeze mnie szkoleń zauważam, że jest to temat, który potrafi budzić wiele emocji. Nic w tym dziwnego – aby gabinet funkcjonował w pełni profesjonalnie, niezbędny jest doskonały przepływ informacji między wszystkimi członkami zespołu. Łatwo w takiej sytuacji o nieporozumienia: zarówno na linii lekarz– asysta, jak i lekarz/higienistka – rejestracja czy też asysta/higienistka – rejestracja. Poniżej przedstawię, jak – w miarę możliwości – im zapobiegać, a jeśli już się pojawią, jak sobie z nimi szybko i w konstruktywny, a nie destrukcyjny sposób radzić.

Czym w takim razie jest efektywna komunikacja? W psychologii możemy o niej mówić w momencie, gdy intencja mówiącego wyrażona poprzez wypowiedź i towarzyszące jej zachowanie niewerbalne zostanie zinterpretowana przez odbiorcę zgodnie z zamiarem mówiącego – czyli, przekładając tę definicję na prostszy język, gdy nasz rozmówca odczytuje naszą wypowiedź zgodnie z intencją, która jej towarzyszyła, i reaguje na nią w sposób adekwatny do kontekstu sytuacyjnego. W rzeczywistości gabinetowej z efektywną komunikacją między członkami zespołu mamy do czynienia wtedy, gdy możliwe jest płynne i profesjonalne prowadzenie pacjenta przez wizytę, członkowie zespołu nie czują negatywnego napięcia emocjonalnego związanego z interakcją z innymi w gabinecie, a wszelki...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Reklama

Zespół Stomatologiczny

Reklama
Reklama
Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.