Marketing gabinetu stomatologicznego - jak zwrócić uwagę pacjentów
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Marketing gabinetu stomatologicznego – jak zwrócić uwagę swoich pacjentów?

Nawet najlepsza usługa czy produkt nie znajdą swoich nabywców bez odpowiedniego marketingu. Myli się jednak ten, kto sądzi, że do odpowiedniej promocji wystarczy kreatywna, nieszablonowa reklama. Marketing to cykl ściśle zaplanowanych działań, który wymaga odpowiedniego uporządkowania. Nie inaczej dzieje się w kwestii marketingu gabinetu stomatologicznego.

Na czym polega marketing?

Przytaczając definicję encyklopedyczną P. Kotlera: „marketing to proces planowania, realizacji koncepcji, ustalania ceny, promocji i dystrybucji (idei, dóbr i usług) w celu dokonania wymiany służącej osiągnięciu celów organizacji i jednostek”. Tłumacząc z ekonomicznego na polski: marketing ma za zadanie zaspokoić potrzeby nabywców przy jednoczesnym osiąganiu zysku sprzedawców. Przez wiele osób marketing utożsamiany jest z reklamą (np. banerem na wyszukiwarce Google, ulotką czy billboardem przy ulicy), lecz to błąd. Marketing to wieloetapowy i ściśle zaplanowany zbiór zadań, który wymaga obrania odpowiedniej strategii. Przykładem mogą być tutaj kawy: jedna będzie podkreślać delikatny smak, inna zwróci uwagę na moc działania, a jeszcze inna na atrakcyjną cenę. Skuteczność podjętych działań wykazuje się przy pomocy odpowiednich wskaźników analitycznych, jak również przez pragmatyczne obserwacje zwiększenia lub zmniejszenia zainteresowania daną usługą lub towarem.

Czym charakteryzuje się dobry marketing?

Aby stwierdzić, że dany marketing jest faktycznie przemyślany i ma szanse na powodzenie, należy upewnić się, że spełnione są następujące kwestie:

  • określona jest pula usług lub towarów, które podlegają promowaniu,
  • znane są mocne i [...]
Ten materiał dostępny jest dla zalogowanych użytkowników.
Załóż konto i dołącz do grona użytkowników naszego portalu!
Chcesz mieć dostęp do wszystkich materiałów na portalu?
Reklama
Reklama
Poznaj nasze serwisy