Narzędzia diagnostyczne niezbędne do komunikacji z pacjentem
W ciągu minionych lat wiele się zmieniło w stomatologii. Higienistka z osoby pomocniczej, asystującej podczas zabiegu, zmieniła się w samodzielnego pracownika, który niejednokrotnie musi jako pierwsza osoba w gabinecie stawić czoła pacjentowi.
Musi odpowiedzieć na zadawane przez pacjenta trudne pytania bądź przedstawić istniejący problem. Zadaniem higienistki jest również przeprowadzenie instruktażu w sposób zrozumiały i ciekawy, aby wpłynąć na zachowanie pacjenta.
A zatem jak możemy sobie pomóc, aby nasza praca była na najwyższym poziomie? Jak dotrzeć do pacjenta, czasami bardzo trudnego? Informowanie, doradzanie i uczenie będzie łatwiejsze, gdy sięgniemy po dodatkowe elementy pomocnicze lub urządzenia do wizualizacji. Elementy te ułatwią nam pracę oraz sprawią, że w oczach pacjenta będziemy jeszcze większymi profesjonalistami!
Zdjęcia pantomograficzne
Pierwszym krokiem, jaki podejmujemy przed przyjęciem pacjenta w gabinecie, jest ocena zdjęcia pantomograficznego. Jest to pierwsze narzędzie, które daje nam podstawowy obraz pacjenta, z którym za chwilę będziemy mieli do czynienia. Ze zdjęcia dowiadujemy się o próchnicy, zmianach okołowierzchołkowych oraz o zębach zatrzymanych. Pantomogram daje również pogląd na stan kości, jak i wysokości przebiegu wyrostka kostnego. Niezbędny jest podczas fazy recall u pacjenta periodontologicznego (fot. 1).
Przeczytaj wszystkie artykuły z kategorii ZESPÓŁ STOMATOLOGICZNY
Kamera wewnątrzustna
Kiedy nasz pacjent rozgości się już wygodnie na fotelu,używamy kamery wewnątrzustnej. Dzięki [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!