Narzędzia diagnostyczne niezbędne do komunikacji z pacjentem
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Narzędzia diagnostyczne niezbędne do komunikacji z pacjentem

W ciągu minionych lat wiele się zmieniło w stomatologii. Higienistka z osoby pomocniczej, asystującej podczas zabiegu, zmieniła się w samodzielnego pracownika, który niejednokrotnie musi jako pierwsza osoba w gabinecie stawić czoła pacjentowi.

Musi odpowiedzieć na zadawane przez pacjenta trudne pytania bądź przedstawić istniejący problem. Zadaniem higienistki jest również przeprowadzenie instruktażu w sposób zrozumiały i ciekawy, aby wpłynąć na zachowanie pacjenta.

A zatem jak możemy sobie pomóc, aby nasza praca była na najwyższym poziomie? Jak dotrzeć do pacjenta, czasami bardzo trudnego? Informowanie, doradzanie i uczenie będzie łatwiejsze, gdy sięgniemy po dodatkowe elementy pomocnicze lub urządzenia do wizualizacji. Elementy te ułatwią nam pracę oraz sprawią, że w oczach pacjenta będziemy jeszcze większymi profesjonalistami!

Zdjęcia pantomograficzne

Pierwszym krokiem, jaki podejmujemy przed przyjęciem pacjenta w gabinecie, jest ocena zdjęcia pantomograficznego. Jest to pierwsze narzędzie, które daje nam podstawowy obraz pacjenta, z którym za chwilę będziemy mieli do czynienia. Ze zdjęcia dowiadujemy się o próchnicy, zmianach okołowierzchołkowych oraz o zębach zatrzymanych. Pantomogram daje również pogląd na stan kości, jak i wysokości przebiegu wyrostka kostnego. Niezbędny jest podczas fazy recall u pacjenta periodontologicznego (fot. 1).

Przeczytaj wszystkie artykuły z kategorii ZESPÓŁ STOMATOLOGICZNY

Kamera wewnątrzustna

Kiedy nasz pacjent rozgości się już wygodnie na fotelu,używamy kamery wewnątrzustnej. Dzięki [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Reklama
Poznaj nasze serwisy