Nowoczesne narzędzia do badania i zapisu stanu przyzębia pacjenta w gabinecie stomatologicznym
Obecnie pacjent jest szczególnie wrażliwy na jakość komunikacji pomiędzy nim a personelem medycznym. Uznaje ją za jeden z wyznaczników wysokiej jakości pracy gabinetu dentystycznego [2]. Periodontal Chart ułatwia pacjentowi zrozumienie problemu i celowości podjęcia leczenia dzięki obrazowemu przedstawieniu stanu uzębienia.
Periodontal Chart jest bezpłatną kliniczną kartą periodontologiczną dostępną online, która w łatwy i klarowny sposób przedstawia stan przyzębia pacjenta. Jest to narzędzie, które w znaczny sposób usprawnia komunikację między personelem stomatologicznym a pacjentem, obrazując mu jego potrzeby higienizacyjne i/lub lecznicze. Stanowi również ważny element dokumentacji przebiegu procesu leczenia. W przejrzysty sposób ukazuje efekty wykonanej pracy lub – w przypadku zaniechania leczenia – rozwój choroby i postępującą degradację przyzębia. Podczas przeprowadzania profesjonalnego instruktażu higieny jamy ustnej graficzne przedstawienie wyjściowego stanu jest podstawowym narzędziem motywacyjnym.
Periodontal Chart została zaprojektowana na Uniwersytecie w Bernie (Szwajcaria). Autorami karty są dr Christoph A. Ramseier oraz dr Christian A. Wolf. Karta powstała w 2010 r. i jest znana w ośrodkach specjalizujących się w leczeniu periodontologicznym. Jednakże wśród ogólnie praktykujących placówek stomatologicznych i gabinetów higieny Periodontal Chart jest słabo rozpowszechniona. Z uwagi na intensywny rozwój gabinetów higieny na polskim rynku stomatologicznym oraz prozdrowotnej świadomości pacjentów celem artykułu jest przybliżenie klinicznej karty periodontologicznej.
Obecnie pacjent jest szczególnie wrażliwy na jakość komunikacji pomiędzy nim a personelem medycznym.Uznaje ją za jeden z wyznaczników wysokiej jakości pracy gabinetu dentystycznego [1]. Periodontal Chart ułatwia pacjentowi zrozumienie problemu i celowości podjęcia leczenia [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!