Polskie uczelnie medyczne daleko w rankingu
Uniwersytet Jagielloński i Uniwersytet Warszawski oceniono najlepiej wśród polskich uczelni w najnowszej edycji rankingu Times Higher Education World University Ranking (THE WUR) 2022. W tabeli ligowej przodują uniwersytety, które opublikowały ważne badania dotyczące Covid-19 – podkreśla redakcja THE.
Ranking przygotowany przez brytyjskie czasopismo Times Higher Education publikowany jest od 2010 roku. „Publikacje z zakresu nauk medycznych dotyczące Covid-19 spowodowały znaczny wzrost wpływu cytowań na miejsce w rankingu. Jednak nie jest jasne, czy pandemia przekształci lub umocni istniejące hierarchie w globalnym szkolnictwie wyższym” – pisze THE.
W tym roku pierwsze miejsce zajął Oxford University (W. Brytania). Dwa drugie miejsca zajmują ex aequo California Institute of Technology (CalTech, USA) i Harvard University (USA). Kolejny jest Stanford University (USA).
Z uczelni polskich najlepiej, podobnie jak w poprzednich latach, wypadł Uniwersytet Jagielloński. Krakowska uczelnia uplasowała się w piątej setce, natomiast Uniwersytet Warszawski – pomiędzy szóstą a siódmą setką światowych szkół wyższych sklasyfikowanych w rankingu; pozycja rankingowa zmienia się w zależności od branych pod uwagę kryteriów.
W jedenastej setce twórcy rankingu umieścili kolejne polskie uczelnie: Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Politechnikę Gdańską, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Uniwersytet SWPS. Powyżej dwunastej setki ulokowały się: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Krakowska, Uniwersytet Gdański, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie, Politechnika Poznańska, Politechnika Rzeszowska, Politechnika Śląska, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Politechnika Warszawska, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Politechnika Wrocławska i Uniwersytet Wrocławski.
Ranking Times Higher Education WUR obejmuje w najnowszej edycji ponad 1600 podmiotów szkolnictwa wyższego o różnym profilu z 99 państw i terytoriów zależnych.
Tabela opiera się na 13 wskaźnikach, które mierzą efektywność instytucji w czterech obszarach: nauczanie, badania, transfer wiedzy i perspektywy międzynarodowe. Są to następujące kryteria: liczba przyznanych doktoratów względem tytułu licencjata, liczba przyznawanych doktoratów, reputacja nauczania, dochody instytucjonalne dla kadry akademickiej, liczba studentów w stosunku do liczby kadry akademickiej, liczba publikacji względem kadry akademickiej, przychody z badań dla kadry akademickiej, reputacja badawcza, wpływ cytowań, dochody przemysłu dla kadry akademickiej, procent międzynarodowej kadry, współautorstwo międzynarodowe, procent studentów zagranicznych.
W tegorocznym rankingu przeanalizowano ponad 108 milionów cytowań w ponad 14,4 milionów publikacji naukowych i uwzględniono dane z ponad 2100 instytucji oraz odpowiedzi ankietowe od prawie 22 tys. naukowców.
Pełne wyniki rankingu dostępne są na TEJ stronie.
Źródło: PAP – Nauka w Polsce
kol/ zan/
Informujemy także, że odbiorcy naszego newslettera w pierwszej kolejności otrzymują informacje o nowościach. Zapisz się i co wtorek będziesz otrzymywać najnowsze informacje branżowe oraz dostęp do artykułów i dodatkowych treści.
Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami z branży.
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...