Porównanie pewności siebie studentów stomatologii w przeprowadzaniu nieskomplikowanego leczenia protetycznego po zakończeniu zajęć w stymulowanych warunkach klinicznych, na sztucznych zębach głów fantomowych oraz zajęć z pacjentami w klinice
TITLE: Comparison of dentistry student’s level
of confidence at performing uncomplicated prosthodontic treatments
after completing the course in the lab on phantom head’s teeth and
after completing the course in the clinic on patient’s teeth
STRESZCZENIE: Wstęp: Pewność
siebie jest bardzo ważnym czynnikiem w edukacji studenta
stomatologii. Jest ona określana jako wynik interakcji osoby z
danymi warunkami i sytuacją, w jakiej funkcjonuje, z uwzględnieniem
cech osobowości. Ma znaczący wpływ na samoocenę studenta oraz
poczucie przygotowania czy gotowości do samodzielnej pracy w
gabinecie z pacjentem. Celem tego badania jest określenie, jak
studenci czują się pewnie w przeprowadzaniu nieskomplikowanego
leczenia protetycznego po zakończeniu zajęć przedklinicznych na
zębach fantomowych i po zakończeniu zajęć klinicznych z pacjentami.
Metoda: Po opracowaniu kwestionariusza, 50
studentów Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w
Poznaniu, po ukończonym programie nauczania protetyki zostało
zaproszonych do wypełnienia anonimowej ankiety składającej się z
pytań zamkniętych i otwartych. Wyniki: Istnieje
znaczący spadek pewności siebie studentów po zakończeniu zajęć
klinicznych programu nauczania protetyki stomatologicznej. Po
zakończeniu zajęć przedklinicznych na zębach fantomowych studenci
oceniają siebie lepiej w porównaniu do samooceny po zakończeniu
zajęć z pacjentami. Wniosek: Studenci mniej
wykwalifikowani mają tendencję do wyższej samooceny i poziomu
pewności siebie niż studenci, którzy są bardziej doświadczeni.
Zjawisko to jest określane jako efekt Dunninga-Krugera, który
tłumaczy, dlaczego pewność siebie studentów jest wyższa po
zakończeniu zajęć przedklinicznych, a maleje wraz z postępem
rozwoju i nabytego doświadczenia.
SŁOWA KLUCZOWE: studenci stomatologii, pewność
siebie, samoocena, efekt Dunninga-Kruge...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...