Porównanie pewności siebie studentów stomatologii - dentalmaster.pl
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Porównanie pewności siebie studentów stomatologii w przeprowadzaniu nieskomplikowanego leczenia protetycznego po zakończeniu zajęć w stymulowanych warunkach klinicznych, na sztucznych zębach głów fantomowych oraz zajęć z pacjentami w klinice

TITLE: Comparison of dentistry student’s level of confidence at performing uncomplicated prosthodontic treatments after completing the course in the lab on phantom head’s teeth and after completing the course in the clinic on patient’s teeth
STRESZCZENIE: Wstęp: Pewność siebie jest bardzo ważnym czynnikiem w edukacji studenta stomatologii. Jest ona określana jako wynik interakcji osoby z danymi warunkami i sytuacją, w jakiej funkcjonuje, z uwzględnieniem cech osobowości. Ma znaczący wpływ na samoocenę studenta oraz poczucie przygotowania czy gotowości do samodzielnej pracy w gabinecie z pacjentem. Celem tego badania jest określenie, jak studenci czują się pewnie w przeprowadzaniu nieskomplikowanego leczenia protetycznego po zakończeniu zajęć przedklinicznych na zębach fantomowych i po zakończeniu zajęć klinicznych z pacjentami. Metoda: Po opracowaniu kwestionariusza, 50 studentów Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, po ukończonym programie nauczania protetyki zostało zaproszonych do wypełnienia anonimowej ankiety składającej się z pytań zamkniętych i otwartych. Wyniki: Istnieje znaczący spadek pewności siebie studentów po zakończeniu zajęć klinicznych programu nauczania protetyki stomatologicznej. Po zakończeniu zajęć przedklinicznych na zębach fantomowych studenci oceniają siebie lepiej w porównaniu do samooceny po zakończeniu zajęć z pacjentami. Wniosek: Studenci mniej wykwalifikowani mają tendencję do wyższej samooceny i poziomu pewności siebie niż studenci, którzy są bardziej doświadczeni. Zjawisko to jest określane jako efekt Dunninga-Krugera, który tłumaczy, dlaczego pewność siebie studentów jest wyższa po zakończeniu zajęć przedklinicznych, a maleje wraz z postępem rozwoju i nabytego doświadczenia.
SŁOWA KLUCZOWE: studenci stomatologii, pewność siebie, samoocena, efekt Dunninga-Krugera, nieskomplikowane leczenie protetyczne
SUMMARY: Introduction: Self-confidence is a very important factor in [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Reklama
Poznaj nasze serwisy