Pozytywna komunikacja z pacjentem - przegląd taktyk
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Pozytywna komunikacja z pacjentem

Wiele osób denerwuje się przed wizytą u dentysty – często wchodzą do gabinetu zestresowane i wystraszone, oczekując od lekarza nie tylko pomocy stomatologicznej, ale też psychicznego wsparcia. To ono często decyduje o tym, którego ze stomatologów wybiera pacjent.

Warto wykazać się więc empatią i znajomością technik pozytywnej komunikacji, choćby dlatego, by przez niewiedzę nie wzmacniać lęku pacjenta, który z pewnością to doceni, wynagradzając swoją lojalnością.

Incepcja w gabinecie lekarskim

Film pt. „Incepcja” pokazuje, jak można zaszczepić w umyśle drugiego człowieka pomysł czy ideę w taki sposób, że jest on przekonany, że to jego myśl. Jak to zrobić? Za pomocą odpowiednich konstrukcji lingwistycznych, ponieważ bardzo ważne jest nie tylko to, co mówimy, ale też w jaki sposób układamy zdania. Jeden z bohaterów filmu zwraca się do drugiego, wydając polecenie: „proszę nie myśleć o słoniach” i co się dzieje? Ten drugi widzi oczami wyobraźni słonie. Gdyby teraz ktoś wydał nam polecenie: „nie myśl o czerwonej piłce”, jak zareagowałby nasz umysł? Czy nie zobaczylibyśmy właśnie czerwonej piłki? Jeśli więc ktoś chciałby, abyśmy pomyśleli na jakiś konkretny temat, to mógłby nam go podsunąć w taki dokładnie sposób, że wydawałoby się nam, że to nasza myśl.

Nie znając tej zasady, wielokrotnie zwracamy się do innych w taki sposób, że sabotujemy swoje wysiłki. Dlatego warto wiedzieć, że słowa są nie tylko nośnikiem informacji, ale też katalizatorem uruchamiającym [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Reklama
Poznaj nasze serwisy