Ukończenie szkoły a realne przygotowanie do pracy z pacjentem w zawodzie higienistki i asystentki stomatologicznej
Zawód higienistki i asystentki stomatologicznej jest bardzo popularny. Wyspecjalizowany rynek dentystyczny wymusił uzupełnienie wiedzy wśród osób, które bez wcześniejszego przygotowania trafiły do gabinetów. Tę samą drogę przemierzają osoby, które nie mają doświadczenia w pracy, ale świadomie decydują się na wybór szkoły medycznej i profilu higienistki stomatologicznej.
Cały proces edukacji, uwieńczony egzaminem końcowym i uzyskaniem dyplomu, nie jest wystarczającym wsparciem w bezstresowym poszukiwaniu pracy. Realia, z jakimi spotykają się higienistki i asystentki stomatologiczne w gabinetach, odbiegają od wiedzy akademickiej i standardów prezentowanych w trakcie nauki. Zdarza się, że nabyta wiedza nie ma zastosowania w rzeczywistości, a innowacje, które w wielu gabinetach są codziennym standardem pracy, wywołują zaskoczenie świeżo upieczonych absolwentek.
Asystowanie na cztery ręce, implantologia, endodoncja z użyciem mikroskopu, profesjonalna higienizacja w ergonomicznej pozycji przy pacjencie – to norma, która wzmaga lęk i niepewność podczas pierwszych tygodni pracy. Nowoczesne kliniki wyposażone w profesjonalny sprzęt onieśmielają wykształconych, ale pozbawionych dostatecznej praktyki i obycia absolwentów. Asystowanie w nowych warunkach jest obciążeniem, które wywołuje stres i niepewność. Bardzo często w trakcie studiów higienistki stomatologiczne przyglądają się wykonywanym zabiegom, a praktykę zdobywają jedynie na fantomach.Pierwszy bezpośredni kontakt z pacjentem jest przez to obciążony traumą i niepewnością, pomimo serii zabiegów wykonanych w bezpiecznych, kontrolowanych warunkach na swoich znajomych. Oprócz balastu psychicznego, jaki wiąże się z przeprowadzeniem zabiegów, dochodzi stres związany ze zbudowaniem odpowiedniego kontaktu interpersonalnego z pacjentem. Pytania, które stawiają sobie początkujące hi...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...