Profilaktyka od przedszkola – spotkanie z rodzicami i kadrą przedszkolną, cz. III
Podczas realizacji programu „Jak dbać o higienę jamy ustnej u przedszkolaków?” istotnym zadaniem, o którym należało pamiętać, był odpowiedni dobór treści dla każdego odbiorcy – od najmłodszego do najstarszego.
W trzecim etapie programu chciałyśmy dotrzeć z edukacją stomatologiczną do rodziców oraz kadry przedszkolnej, wychodząc z założenia, że to przede wszystkim właściwe działania i pomoc ze strony rodziców/opiekunów oraz ich wiedza w temacie mają szczególny wpływ na zdrowie jamy ustnej dzieci. To właśnie błędy i zaniedbania rodziców/ opiekunów, choć może popełniane nieświadomie, sprawiają, że statystyczny przedszkolak ma większość mleczaków z próchnicą.
Rodzice często skarżą się, że mają problem z uzyskaniem prawdziwych i kompetentnych informacji dotyczących dbania o jamę ustną swoich dzieci, a w gabinecie na wizycie u dentysty, gdy lekarz w pierwszej kolejności musi zająć się leczeniem, nie zawsze jest już czas i możliwość uzyskania informacji o prawidłowej profilaktyce. Bardziej dociekliwi rodzice, którzy z jakichś względów obawiają się zadawać pytania lekarzowi, czerpią wiedzę ze stron internetowych, na których zamieszczane treści są nie zawsze rzetelne i prawdziwe.
Przeczytaj wszystkie artykuły z kategorii ZESPÓŁ STOMATOLOGICZNY
Także porady, które rodzice dają sobie nawzajem, niejednokrotnie utrwalają tylko mity powielane z pokolenia na pokolenie, np. o tym, że „zębów mlecznych się nie leczy” lub „na wizytę do dentysty idzie się dopiero, gdy dziecko boli ząb”. Kolejny problem stanowią szkodliwe nawyki rodziców prowadzące do powstawania próchnicy wczesnej, takie jak oblizywanie smoczka lub łyżeczki czy usypianie dziecka z butelką.
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...