Jak przyjmować skargę od pacjenta?
Przyjmowanie pretensji lub skargi od pacjenta jest zdarzeniem wymagającym od nas wiele cierpliwości i opanowania.
Dodatkową trudnością jest fakt, że sytuacje, gdy zdenerwowany pacjent w sposób ostentacyjny okazuje swoje niezadowolenie, często są zaskakujące dla asystentki stomatologicznej. Warto jednak być zawsze na nie przygotowanym, czyli założyć, że w pracy takie incydenty mogą mieć miejsce, aby wypracować sobie pewien standard działania, gdyż wtedy nie odczuwamy bezradności i lęku przed nimi. Podświadomie czujemy, że potrafi my zaradzić każdej trudnej sytuacji zawodowej.
Starajmy się uprzedzać fakty
Asystentki, które pracują w zawodzie kilka lat, wiedzą już, jakie sytuacje mogą wywoływać gniew i oburzenie pacjenta. Dlatego mają możliwość zapobiegania rozwojowi sytuacji, które mogą być konfliktowe i nieprzyjemne, np. jeśli wizyta pacjenta się opóźnia, warto podejść do gabinetu lekarza i zapytać, jak długo będzie trwało opóźnienie. Wtedy można poinformować pacjenta o długości spóźnienia, wyjaśnić, z czego ono wynika, przeprosić i zaproponować rozwiązanie:
- „Pani wizyta opóźni się o 15 minut, ponieważ pacjentka, która teraz jest przyjęta, trochę się spóźniła. Przepraszam Panią w imieniu lekarza. Zdąży Pani napić się kawy lub herbaty. Na co ma Pani ochotę?”.
- „Pana wizyta opóźni się o 25 minut, ponieważ podczas zabiegu prowadzonego w gabinecie nastąpiły komplikacje. Przepraszam Pana w imieniu lekarza. Czy może Pan poczekać, czy woli się Pan umówić na inny termin? Pana czekanie może umilić filiżanka dobrej kawy”.
Komentarz: Takie zachowanie asysten...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...