Omówienie metod intruzji zębów wspomaganej miniimplantami w przebiegu leczenia pionowych zaburzeń zgryzu – na podstawie piśmiennictwa
Title: Disscusion of the methods tooth intrusion by miniimplants during vertical malocclusion treatment – based on literature
Streszczenie: W artykule przedstawiono sposoby intrudowania zębów w leczeniu pionowych wad zgryzu przy użyciu ortodontycznego zakotwienia absolutnego – miniimplantów. Omówione metody są wykorzystywane w korekcie zgryzu otwartego, głębokiego, uśmiechu dziąsłowego i suprapozycji zębów po utracie antagonistów. Konwencjonalne metody zakotwienia nie pozwalały uzyskać rzeczywistej intruzji, która jest możliwa przy użyciu miniimplantów. Podkreślono zalety wszczepów ortodontycznych, które zrewolucjonizowały biomechanikę w ortodoncji.
Słowa kluczowe: intruzja, zakotwienie, miniimplanty ortodontyczne
Summary: The article presents methods of intrusion of the the tooth in the treatment vertical malocclusion using orthodontic absolute anchorage – miniimplants. Discussed methods are used in the correction of open bites, deep bites, gummy smile and supraposition of the tooth after lost opposing tooth. The conventional anchorage methods do not allow to get true intrusion, which is possibile using miniimplants. It is underlined adventages of orthodontic implants, which revolutionized orthodontic biomechanic.
Key words: intusion, anchorage, ortchodontic mini-im
Intruzja bezwzględna jest to przemieszczenie zęba wzdłuż osi długiej w kierunku podstawy kostnej (1). Dotyczy wydłużonych zębów, a jej celem jest skrócenie korony klinicznej zęba intrudowanego. Obok istnieje pojęcie intruzji względnej, czyli utrzymania obecnej pozycji zębów podczas wzrostu szczęki i żuchwy i wyrzynania zębów sąsiednich u osób z niezakończonym wzrostem (2).
Intruzja jest częścią kompleksowego leczenia wad zgryzu z grupy zaburzeń pionowych, estetycznej korekty uśmiechu dziąsłowego (ang. gummy smile) oraz poprawy suprapozycji zębów [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!