Strategia komunikacji – w jaki sposób opracować skuteczną strategię marketingową?
W dzisiejszym konkurencyjnym środowisku w branży stomatologicznej opracowanie i wdrożenie skutecznej strategii marketingowej jest kluczowym elementem budowania trwałego sukcesu i rozwoju gabinetu. Jest to kluczowe zwłaszcza w dużych miastach, gdzie praktycznie na każdym kroku można dostrzec szyld gabinetu stomatologicznego. Wiele z nich ma bardzo dobry sprzęt, luksusowe wnętrza, świetnych specjalistów, ale brakuje w nich pacjentów, pomimo dużych inwestycji w marketing. Działanie „na oko” lub „bo konkurencja tak robi” wiąże się z „przepaleniem” budżetu i frustracją.
W poprzednich artykułach skupiłam się na pokazaniu, jakie elementy składają się na marketing. To nie są tylko social media czy inwestycje w kampanię reklamową. Szereg kwestii składa się na całościowy sukces. Trzeba wiedzieć, w które usługi warto inwestować, a które w naszym gabinecie nie dadzą rezultatu. W tym artykule przedstawię kroki do opracowania kompleksowej strategii marketingowej, która nie tylko zwiększy zasięg praktyki, ale również przyciągnie lojalnych pacjentów.
Analiza rynku i konkurencji
Rozpocznij od gruntownej analizy rynku lokalnego i konkurencji. Zidentyfikuj unikalne cechy Twojej praktyki, a także unikalne potrzeby pacjentów w regionie. To umożliwi skierowanie strategii na konkretne obszary, które przyniosą największe korzyści.
Sprawdź inne artykuły z kategorii BIZNES.
Poniżej przedstawiam kilka kluczowych elementów, które powinny znaleźć się w tej analizie:
- demografia i lokalizacja: zbierz informac...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...