Wybrane systemy precyzyjnych elementów retencyjnych – przegląd piśmiennictwa
Title: Different types of precision attachments – a literature review
Streszczenie: Celem pracy jest przedstawienie na podstawie piśmiennictwa wybranych systemów elementów retencyjnych, ich charakterystyki, wad i zalet oraz wskazań do wykorzystania w rehabilitacji protetycznej. Precyzyjne elementy retencyjne, takie jak: zaczepy kulkowe, zatrzaski, zasuwy, połączenia kładkowe i korony teleskopowe, stosuje się w protezach szkieletowych kombinowanych, protezach nakładowych overdenture oraz implantoprotetyce. Możliwe jest uzyskanie bardzo dobrego efektu terapeutycznego, zapewniając pacjentom odpowiednią estetykę, retencję i stabilizację ruchomych uzupełnień protetycznych.
Słowa kluczowe: precyzyjne elementy retencyjne, proteza overdenture, proteza kombinowana
Summary: This article, based on the literature, describes different types of precision attachments, their characteristics, advantages and disadvantages as well as indications for use in prosthetic rehabilitation. Retentive elements such as balls, studs, locks, bars and telescopic crowns are used in precision attachment removable partial dentures, overdentures and implant-supported prostheses. It is possible to achieve very good functional and aesthetic results, providing patients with significant improvement in retention and stabilization of removable dentures.
Keywords: precision attachments, overdenture, combined prosthesis
Zwiększenie średniej długości życia, lepsza opieka zdrowotna i świadomość pacjentów przyczyniają się do wzrostu liczby osób, które zachowują częściowe uzębienie do późnego wieku.
Najczęstsze sytuacje kliniczne to braki skrzydłowe jedno- i obustronne, rozległe braki międzyzębowe oraz uzębienie resztkowe – zęby, które nie kwalifikują się jako filary konwencjonalnej pracy stałej.
Rehabilitacja protetyczna w takich przypadkach często stanowi wyzwanie dla współczesnej protetyki stomatologicznej.
[...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!