Trójkąt satysfakcji pacjenta. Jak go zrealizować w gabinecie higieny?
Marzeniem każdej higienistki stomatologicznej jest sytuacja, w której pacjenci z własnej inicjatywy regularnie zapisują się na kolejne wizyty higienizacyjne. By to osiągnąć, higienistka powinna nie tylko być biegła w swoim zawodzie, ale też zadbać o prawidłową obsługę przyjmowanego pacjenta.Marzeniem każdej higienistki stomatologicznej jest sytuacja, w której pacjenci z własnej inicjatywy regularnie zapisują się na kolejne wizyty higienizacyjne. By to osiągnąć, higienistka powinna nie tylko być biegła w swoim zawodzie, ale też zadbać o prawidłową obsługę przyjmowanego pacjenta.
Jednym z najważniejszych czynników decydujących o powrocie pacjenta do gabinetu stomatologicznego jest jego satysfakcja z wizyty. Dotyczy to także gabinetu higieny, więc pod żadnym pozorem dbałość o pełną satysfakcję pacjenta z przeprowadzonego zabiegu oraz obsługi okołozabiegowej nie powinna być bagatelizowana.
Czym jest satysfakcja pacjenta z wizyty w gabinecie higieny?
Satysfakcja pacjenta z wizyty u higienistki stomatologicznej to już nie tylko zadowolenie z dobrze przeprowadzonego zabiegu pod kątem klinicznym. To także przekonanie,że było się indywidualnie potraktowanym i dobrze przyjętym – z empatią, z pełną uwagą, z szacunkiem, a sama wizyta w odczuciu pacjenta przebiegała bezpiecznie i komfortowo. W grę wchodzą umiejętność tworzenia dobrej atmosfery podczas wizyty, budowanie długofalowej relacji z pacjentem oraz zdolności komunikacyjne higienistki stomatologicznej. Zdolność okazania pełnej opieki pacjentowi często jest czymś odrębnym od umiejętności zabiegowych, jednak bez niej wizyta nie jest pełna. Umiejętności interpersonalne pozwalają higienistce zdobyć zaufanie pacjenta. Stąd płyną pozytywne opinie wygłaszane przez pacjentów w rozmowach [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!