Trójkąt satysfakcji pacjenta. Jak go zrealizować w gabinecie higieny?
Marzeniem każdej higienistki stomatologicznej jest sytuacja, w której pacjenci z własnej inicjatywy regularnie zapisują się na kolejne wizyty higienizacyjne. By to osiągnąć, higienistka powinna nie tylko być biegła w swoim zawodzie, ale też zadbać o prawidłową obsługę przyjmowanego pacjenta.Marzeniem każdej higienistki stomatologicznej jest sytuacja, w której pacjenci z własnej inicjatywy regularnie zapisują się na kolejne wizyty higienizacyjne. By to osiągnąć, higienistka powinna nie tylko być biegła w swoim zawodzie, ale też zadbać o prawidłową obsługę przyjmowanego pacjenta.
Jednym z najważniejszych czynników decydujących o powrocie pacjenta do gabinetu stomatologicznego jest jego satysfakcja z wizyty. Dotyczy to także gabinetu higieny, więc pod żadnym pozorem dbałość o pełną satysfakcję pacjenta z przeprowadzonego zabiegu oraz obsługi okołozabiegowej nie powinna być bagatelizowana.
Czym jest satysfakcja pacjenta z wizyty w gabinecie higieny?
Satysfakcja pacjenta z wizyty u higienistki stomatologicznej to już nie tylko zadowolenie z dobrze przeprowadzonego zabiegu pod kątem klinicznym. To także przekonanie,że było się indywidualnie potraktowanym i dobrze przyjętym – z empatią, z pełną uwagą, z szacunkiem, a sama wizyta w odczuciu pacjenta przebiegała bezpiecznie i komfortowo. W grę wchodzą umiejętność tworzenia dobrej atmosfery podczas wizyty, budowanie długofalowej relacji z pacjentem oraz zdolności komunikacyjne higienistki stomatologicznej. Zdolność okazania pełnej opieki pacjentowi często jest czymś odrębnym od umiejętności zabiegowych, jednak bez niej wizyta nie jest pełna. Umiejętności interpersonalne pozwalają higienistce zdobyć zaufanie pacjenta. Stąd płyną pozytywne opinie wygłaszane przez pacjentów w rozmowach z ich bliskimi oraz preze...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...