Trudny pacjent w gabinecie dentystycznym. Pacjent zestresowany
SŁOWA KLUCZOWE: trudny pacjent, pacjent zestresowany, klient, zarządzanie gabinetem, relacje z pacjentem
STRESZCZENIE: Artykuł traktuje w sposób szeroki o trudnym pacjencie – pacjencie zestresowanym. Przybliża powody pojawiania się stresu w każdym wieku i dostarcza wskazówek, jak radzić sobie z pacjentem zestresowanym w gabinecie dentystycznym.
Trudni pacjenci pojawiają się od początku istnienia zawodu stomatologa wykonywanego w sposób zorganizowany i bywają poważnym utrudnieniem organizacyjnym zarówno dla lekarzy, jak i dla personelu pomocniczego.
Możemy wyodrębnić wielu pacjentów tzw. trudnych. „Trudny klient” to taki, który stwarza jakiś problem osobie, z którą wchodzi w kontakt podczas realizowanej usługi (tu: stomatologicznej) czy sprzedaży produktu. Do grupy klientów trudnych możemy śmiało zaliczyć tych, którzy mają chwilowe trudności, cierpią, mają problemy osobowościowe, braki w umiejętnościach interpersonalnych, mają rozbudowane ego, wysoki poziom inteligencji emocjonalnej. Trudnymi klientami są osoby, które mają problemy z higieną, zdrowiem, kontaktami społecznymi, mają kryminalną przeszłość, są konfliktowi, egoistyczni, pedantyczni itp.
W publikacji pt. „Trudny pacjent w gabinecie stomatologicznym”, wydanej w 2011 r., możemy znaleźć 20 typów trudnych pacjentów, m.in. pacjenta obojętnego, roszczeniowego, aroganckiego, agresywnego, niepłacącego czy trudnego ze względu na swój wiek i niedojrzałość społeczną. Niniejszy artykuł korzysta obszernie z wiedzy na temat pacjenta zestresowanego.
Przeczytaj wszystkie artykuły z kategorii ZESPÓŁ STOMATOLOGICZNY
Wielu pacjentów zestresowanych korzystających z usług stomatologicznych ujawnia reakcje [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!