Upraktycznienie kształcenia na kierunkach medycznych słowem-kluczem
Reklama

Upraktycznienie kształcenia na kierunkach medycznych słowem-kluczem

Słowem-kluczem jest upraktycznienie kształcenia na kierunkach medycznych – mówił w środę podczas wyjazdowego posiedzenia sejmowej Komisji Zdrowia w Szczecinie wiceminister zdrowia Piotr Bromber. Wskazał m.in. ważną rolę centrów symulacji.

Sejmowa komisja podczas posiedzenia na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie wysłuchała informacji na temat „współczesnych metod kształcenia studentów medycyny z wykorzystaniem innowacyjnych metod szkoleniowych”.

Wiele mówimy o zmianach w kształceniu. Takim słowem-kluczem jest upraktycznienie kształcenia na kierunkach medycznych. Nowa perspektywa kształcenia to m.in. centra symulacji treningów medycznych – powiedział w środę sekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia Piotr Bromber.

Dodał, że działania związane ze zmianami w kształceniu obejmują kwestię pracy dla studenta (umożliwienie pracy studentom kierunków medycznych jeszcze w trakcie kształcenia), a także proces egzaminowania i nowe programy specjalizacyjne.

Przedstawiając obecny sposób kształcenia wskazał m.in., że gotowy jest projekt zmian, jeśli chodzi o standardy kształcenia lekarzy i dentystów. Zaznaczył, że w obecnym roku akademickim studia na kierunku lekarskim rozpoczęły się na 24 uczelniach w Polsce; w przyszłym roku najprawdopodobniej kierunek ten uruchomią dwie kolejne uczelnie.

Nowe standardy kształcenia to lokomotywa zmian w upraktycznianiu: zmniejszenie liczby godzin przedmiotów teoretycznych realizowanych w pierwszych latach kształcenia, zwiększenie liczby godzin przedmiotów nauczania przedklinicznego, czyli istotna zmiana. Oczekujemy innego przekazywania wiedzy teoretycznej – z akcentem na +kiedy i w jakich sytuacjach będzie do wykorzystania+ – wskazał wiceminister.

Położył też nacisk na „wyłącznie praktyczne formy zajęć kształtujących umiejętności, czyli rezygnacja z możliwości prowadzenia seminariów”. Dodał też, że egzamin OSCE (ang. Objective Structured Clinical Examination – Obiektywny Strukturyzowany Egzamin Kliniczny) będzie obowiązkowy nie tylko na kierunku lekarskim.

Standardy mamy praktycznie gotowe, czekamy tylko na sformalizowanie, czyli wydanie rozporządzenia – dodał Bromber.

Wskazał, że wśród zmian w szkoleniu specjalizacyjnym jest przede wszystkim centralny nabór na szkolenie, a także nowe programy specjalizacyjne. Zapowiedział, że rozpatrywane są również zmiany w zakresie egzaminów.

Będziemy szli w kierunku umiejętności, mamy projekt rozporządzenia w sprawie umiejętności zawodowych lekarzy i lekarzy-dentystów – mówił wiceminister.

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Prowadzę własną działalność

Reklama

Sklep

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

209,00

zł brutto

Kup teraz
Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

50,00

zł brutto

Kup teraz
Zasady racjonalnej mechaniki

Zasady racjonalnej mechaniki

999,00

zł brutto

Kup teraz
Sztuka i rzemiosło cz. IV

Sztuka i rzemiosło cz. IV

160,00

zł brutto

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.