Wirtualny gabinet na ŚUM
Wirtualny gabinet rodem z filmów science-fiction już istnieje. Na oficjalnym Fanpage Śląskiego Uniwersytetu Medycznego możemy przeczytać o niecodziennym podejściu do kształcenia praktycznego. Studenci kierunku lekarsko-dentystycznego w Katowicach uczą się pracować w wirtualnym gabinecie stomatologicznym:
– Proszę przygotować zestaw narzędzi do leczenia zachowawczego – takie polecenie wydaje prowadzący zajęcia asystent, a student stomatologii … zakłada okulary wirtualne VR i całkowicie przenosi się (wchodzi) do wirtualnego, nowocześnie wyposażonego gabinetu. W szufladach i szafkach ma skompletowane wszystkie „przybory”, a pacjent już oczekuje na znieczulenie i leży na wirtualnym fotelu stomatologicznym. Student Za pomocą odpowiednich kontrolerów wyciąga i przesuwa wybrane obiekty, które jego zdaniem realizują zadany problem. Końcowy wybór oceniany jest przez prowadzącego, gdzie informacja zwrotna obejmuje wskazanie poprawności realizacji oraz wskazanie ewentualnych błędów, czy także pomiar czasu realizacji zadania. Ten przykład to nie fikcja, ale scenariusz niektórych zajęć prowadzonych przez nauczycieli akademickich w ramach zajęć przedklinicznych – mówi dr hab. n. med. Małgorzata Skucha-Nowak Kierownik Zakładu Propedeutyki Stomatologii Katedry Stomatologii Zachowawczej z Endodoncją w Zabrzu, Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, która wraz z informatykiem z Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej w Katowicach mgr Przemysławem Jędrusikiem oraz grafikiem Łukaszem Aniszewskim opracowali wirtualny gabinet stomatologiczny.
Dostępny jest także film, który przedstawia jak wyglądają zajęcia oczami studenta. Zapraszamy do oglądania!
Zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami z branży. Przypominamy także, że zapis do newslettera zapewnia cotygodniowy dostęp do najnowszych informacji branżowych, które specjalnie dla Ciebie przygotujemy w atrakcyjnej, skorconej formie.
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...