Porównanie technologii wytwarzania protez całkowitych z wykorzystaniem CAD/CAM – frezowania i druku 3D
Title: Comparison of computer-aidedmanufacturing technologies in the fabricationof dentures – milling and 3D printing
Streszczenie: Przyspieszający postęp technologiczny owocuje nowymi rozwiązaniami w dziedzinie techniki dentystycznej. Możliwość wykonawstwa przy użyciu systemów wspomaganych komputerowo dotyczy już niemal wszystkich uzupełnień protetycznych, w tym protez całkowitych. Technologie cyfrowe oferują dwie możliwości – obróbkę ubytkową i wytwarzanie addytywne. Celem artykułu jest porównanie frezowania i druku 3D w wykonawstwie protez całkowitych na podstawie literatury. Nie jest możliwe jednoznaczne wskazanie lepszej metody wykonawstwa, jednak obie technologie cyfrowe w świetle literatury przewyższają wykonawstwo tradycyjne.
Słowa kluczowe: wytwarzanie wspomagane komputerowo, drukowanie 3D,frezowanie, protetyka stomatologiczna
Summary: The technological change results in innovations in dental technique. The possibility of computer-assisted designand manufacturing (CAD/CAM) application in dental restorations fabrication also includes complete dentures. Digital technologies offer two possibilities for denture fabrication: subtractive and additive manufacturing. The aim of this article is to compare milling and3D printing in the fabrication of dentures based on literature. It is not possible to point out which fabrication technology is better however, according to the literature, both these digital methods demonstrate higher parameters than traditional fabrication of dentures.
Keywords: computer-aided manufacturing,3D printing, milling, prosthodontics
Konwencjonalne metody projektowania i wykonywania protez całkowitych składają się z licznych etapów klinicznych i laboratoryjnych. Alternatywą dla długich i skomplikowanych procesów tradycyjnego wykonawstwa uzupełnień jest technologia projektowania i wykonawstwa wspomaganego [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!