Praca z pacjentem zagranicznym
Do zadań asystentki stomatologicznej należą: ścisła współpraca z lekarzami oraz pozostałym personelem medycznym, taktowne i życzliwe zachowanie wobec pacjentów, systematyczność i dokładność w pracy.
Ważne jest zachowanie tajemnicy odnośnie do wszystkich danych dotyczących stanu zdrowia pacjentów, stałe podnoszenie własnych kwalifikacji zawodowych. Warto też wspomnieć o etyce zawodowej, stronie moralnej pracy, wykorzystywaniu posiadanych zdolności i środków dla dobra pacjenta oraz odpowiedzialności za swoje poczynania zawodowe. Nie zapominajmy o stałym podnoszeniu swoich umiejętności, mobilizacji do tego, że człowiek ciągle chce umieć więcej i chce to wykorzystywać w pracy zawodowej,a przy tym tworzyć dobrą atmosferę w pracy.
Pacjent zagraniczny, w moim przypadku – pacjent niemiecki, oczekuje przede wszystkim zrozumienia potrzeb, z jakimi się do nas zwraca. Najczęściej nie mówi on w naszym języku, więc jednocześnie przychodzi z nadzieją, że zostanie zrozumiany, że ktoś z personelu (bądź to lekarz, bądź asystentka) będą komunikować się z nim w jego rodzimym języku. Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć,że wystarczy nawet kilka podstawowych zwrotów, by pacjent w jakimś stopniu obdarzył nas swoim zaufaniem, a problem, z którym pojawia się w gabinecie stomatologicznym, zostanie rozwiązany przez personel. Niejednokrotnie zdarzyło mi się, że pokazanie pacjentowi, że mogę z nim rozmawiać w jego języku, pozwalało przełamać bariery lęku o brak zrozumienia. Ale też czasem bywało, że pacjent nie do końca był przekonany, czy jest dobrze zrozumiany, i nie kontynuował leczenia. To mobilizowało mnie i nadal mobilizuje do ciągłego uczenia się tego języka.
[...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!