Zasady prawidłowego funkcjonowania stomatologicznego zespołu medycznego z uwzględnieniem roli wykwalifikowanego personelu średniego
Na wysoką jakość usług świadczonych przez gabinet stomatologiczny ma wpływ wiele czynników. Jednym z najważniejszych jest obsługa pacjenta – nie tylko podczas rozmowy w recepcji, ale przede wszystkim podczas wykonywania zabiegów.
Prawidłowa współpraca pomiędzy lekarzem a personelem średnim gwarantuje zadowolenie klienta, a tym samym zachęcenie go do odwiedzenia gabinetu po raz kolejny. Profesjonalizm asysty dentystycznej jest efektem doświadczenia i poszerzania wiedzy podczas dodatkowych kursów. Obecnie oferta szkoleniowa dla asystentek, higienistek i recepcjonistek stomatologicznych jest niezwykle szeroka, a tematyka obejmuje zagadnienia z zakresu komunikacji, asertywności, pracy z małym pacjentem, a także praktycznej wiedzy na temat przeprowadzania zabiegów higienizacyjnych. Aby dokonać odpowiedniego wyboru, należy zastanowić się, w jakim kierunku gabinet stomatologiczny będzie się rozwijał i w zależności od potrzeb dobrać kursy, które spełnią nasze wymagania.
Zespół medyczny - mały pacjent - rodzice
Relacja między zespołem medycznym, pacjentem i rodzicami w przypadku dziecka z natury rzeczy jest asymetryczna, a odpowiedzialność za prawidłowy przebieg tej interakcji spoczywa zwykle na lekarzu i profesjonalnie przygotowanej asyście dentystycznej. Od nich w głównej mierze, chociaż nie w pełni, zależy, czy współpraca będzie się układać harmonijnie, z korzyścią dla wszystkich stron, czy też będzie pełna napięcia, stresów i nieporozumień. W interakcji z pacjentem należy wystrzegać się nadmiernego moralizowania i oskarżania wprost o zaniedbania, patrzenia na problemy tylko z własnej perspektywy i narzucania swojej opinii, fałszywie brzmiącego współczucia, uogólnień, niedokładności w wypowiadaniu i zapisywaniu zaleceń.
W nawi...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...