Aplikacja Medcases na ratunek studentom medycyny
W obliczu panującej na całym świecie pandemii wprowadzone zostały restrykcje, w wyniku których zamknięte zostały m. in. placówki edukacyjne, a realizowanie podstaw programowych odbywa się w trybie zdalnym.
Sytuacja jest szczególnie trudna dla studentów medycyny, którzy nie mogą uczęszczać na praktyki w ośrodkach zdrowia. Z pomocą przychodzi aplikacja Medcases, która niczym wirtualny szpital odzwierciedla sytuację na linii pacjent-lekarz. Dzięki niej studenci mogą analizować skomplikowane przypadki chorobowe, stawiać diagnozy, zaproponować leczenie, a nawet dokonać badania osłuchowego wirtualnym stetoskopem.
Pandemia koronawirusa wpłynęła na niemal wszystkie aspekty życia w Polsce, w tym na funkcjonowanie szpitali i edukację przyszłych lekarzy. Warunki zmusiły uczelnie do odwołania zajęć klinicznych, a większość placówek medycznych zawiesiła możliwość odbywania staży na ich oddziałach. Sytuacja, choć zrozumiała, jest szczególnie ciężka dla studentów medycyny, dla których kontakt z pacjentem i możliwość zdobycia doświadczenia klinicznego jest kluczowy w kompleksowej edukacji oraz rozwoju w wybranym zawodzie. Na ratunek przychodzą rozwiązania informatyczne, w tym polska aplikacja Medcases. Dzięki niej przyszli lekarze mogą przenieść się do wirtualnego szpitala i mieć kontakt z setkami e-pacjentów, w tym tych z objawami infekcji COVID-19.
Medcases to unikatowa platforma e-learningowa skierowana do studentów medycyny i lekarzy, która przy pomocy algorytmów sztucznej inteligencji (AI) pozwala na diagnozowanie i leczenie wirtualnych pacjentów w symulowanym środowisku szpitalnym. Aplikacja odzwierciedla prawdziwą wizytę lekarską, pozwala na autentyczne doświadczenie i wykonanie badania lekarskiego. Prowadzi przyszłego lekarza krok po kroku przez symptomy i objawy ujęte w karcie pacjenta, uczy zadawania pytań celowanych w poprawną diagnozę podczas zbierania wywiadu z pacjentem, a nawet umożliwia dokładną symulację badania fizykalnego, każdego obszaru i narządu w ciele człowieka. Dzięki współpracy z firmą StethoMe możliwe jest przeprowadzenie badania osłuchowego i wychwycenie anomalii w drogach oddechowych. Oprócz możliwości postawienia diagnozy umożliwia zlecanie badań laboratoryjnych, a także prowadzenie dalszego leczenia. W planach jest także wprowadzenie badań RTG.
Platforma powstała w maju 2019 roku, aby pomóc studentom, stażystom i lekarzom w trakcie specjalizacji w rozwijaniu swoich umiejętności diagnostycznych i leczniczych na wirtualnych pacjentach. Kierowana była również do osób spoza medycyny, które zainteresowane są rozwiązywaniem skomplikowanych przypadków medycznych.
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...