Dentysta – biznesmen
SŁOWA KLUCZOWE: dentysta, marketing, rynek zdrowia
STRESZCZENIE: W artykule przedstawione zostały biznesowe funkcje pełnione przez dentystę praktykującego prywatnie – przedsiębiorcy, menedżera i przełożonego. Katalog cech z nimi związanych pozwoli na wskazanie pozamedycznych umiejętności, jakimi dysponuje (powinien dysponować) współczesny stomatolog.
TITLE: Dentist – businessman
SUMMARY: The article presents business roles performed by the dentist running a private practice – an entrepreneur, manager and superior. The catalogue of traits connected therewith will allow to indicate extra-medical skills which are (should be) at the disposal of the contemporary dentist.
KEYWORDS: dentist, marketing, health market
Współcześnie dentysta musi być nie tylko lekarzem, ale również biznesmenem. Jako osoba prowadząca działalność gospodarczą, zajmuje się nie tylko stricte zawodową aktywnością, ale również ekonomiczną – odnoszącą się do społecznego i biznesowego obszaru jego działalności. I w obu tych obszarach powinien starać się być alfą i omegą, jeśli chce prowadzić swoją działalność w długim okresie, jako podmiot typu profit działający na rynku.
Osoba odpowiedzialna za funkcjonowanie podmiotu oferującego świadczenia stomatologiczne powinna dysponować wiedzą z zakresu ekonomii, finansów, zarządzania i marketingu oraz prawa, gdyż ma do wykonania szereg różnorodnych zadań zarządczych, m.in. (19):
- ustala (wybiera właściwe) cele i określa czynniki warunkujące osiągnięcie tych celów, a także przekazuje informacje o nich współpracownikom;
[...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!