Dr n. med. Katarzyna Becker: Ortodoncja jest syntezą wielu nauk
Ortodoncja wymaga: całościowego spojrzenia na pacjenta, przestrzennej wyobraźni, analitycznego myślenia i syntetycznego wnioskowania. O wyzwaniach, jakie stawia ta dziedzina stomatologii, i o jej rozwoju w Polsce z dr n. med. Katarzyną Becker rozmawiała Urszula Rudner-Dersiewicz.
fot. M. Kutkowska
Pani Doktor, jest Pani specjalistą w zakresie ortodoncji. Jakie przesłanki skłoniły Panią do wyboru tej trudnej drogi zawodowej? Jakie obszary tej specjalności ceni Pani najwyżej?
Jak to w życiu często bywa, również i na to, że zostałam ortodontą wpłynęła seria przypadków i odrobina szczęścia. W mojej rodzinie były co prawda pewne medyczne czy nawet stomatologiczne tradycje i one z pewnością były dla mnie pewną inspiracją w wyborze zawodu. Jednak ze względu na dość luźne więzy pokrewieństwa z krewnymi medykami oraz sporą odległość geograficzną, jaka nas dzieliła, trudno mówić o bezpośredniej kontynuacji. Moje studia stomatologiczne, które w zasadzie były tylko jednym z pomysłów na edukację wyższą, przypadały na okres przełomowy dla ortodoncji w Polsce – były to pierwsze lata powszechniejszego stosowania aparatów stałych. Ponieważ lubię wyzwania i do dziś fascynują mnie nowe metody badania czy leczenia, na owe czas...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...