Jak bronić się przed manipulacją, prowadząc gabinet stomatologiczny lub klinikę?
Sztuka rozpoznawania manipulacji i radzenia sobie z nią chyba nigdy nie była tak potrzebna w zarządzaniu kliniką lub gabinetem stomatologicznym jak obecnie. W relacjach z pracownikami czasy, kiedy ludźmi zarządzano, wydając polecenia i dyspozycje, minęły bezpowrotnie. Dziś umiejętność perswazji jest podstawowym narzędziem stosowanym w relacjach z pracownikami oraz przedstawicielami firm dostawczych. Warto do nich mówić innym językiem: pomagać zrozumieć nasze decyzje, zdobywać ich zaufanie.
Przeczytaj wszystkie artykuły z kategorii GABINET OD A DO Z
Perswazja a manipulacja
Mimo że potrzebny teraz bardziej niż kiedykolwiek, język perswazji jest często opacznie rozumiany i rzadko prawidłowo używany. Ludzie myślą, że perswazja polega na tym, by wynegocjować to, co będzie dla nich korzystne i co założyli sobie osiągnąć. Tymczasem taki proces przekonywania nazywa się manipulacją. Czy zdarza się nam, że po zakończeniu rozmowy z pracownikiem lub przedstawicielem firmy medycznej dostarczającej produkty do naszej firmy, czujemy się dyskomfortowo, niekorzystnie, tak jak byśmy zrobili coś wbrew sobie? Podczas rozmowy wszystko wydawało się nam bardziej oczywiste, podjęliśmy pewną decyzję, ale teraz czujemy, że to nie jest satysfakcjonujące nas rozwiązanie. Jeśli tak jest, to prawdopodobnie ulegliśmy manipulacji.
Dużą trudność, nie tylko dla menadżerów klinik i gabinetów stomatologicznych, stanowi rozróżnienie perswazji i manipulacji, gdyż różnica polega wyłącznie na intencjach naszego rozmówcy. Zarówno manipulacja, jak i perswazja polegają na przekonywaniu drugiej strony do własnych racji. W perswazji przekonujący bierze pod [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!