Jak bronić się przed manipulacją, prowadząc gabinet stomatologiczny?
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Jak bronić się przed manipulacją, prowadząc gabinet stomatologiczny lub klinikę?

Sztuka rozpoznawania manipulacji i radzenia sobie z nią chyba nigdy nie była tak potrzebna w zarządzaniu kliniką lub gabinetem stomatologicznym jak obecnie. W relacjach z pracownikami czasy, kiedy ludźmi zarządzano, wydając polecenia i dyspozycje, minęły bezpowrotnie. Dziś umiejętność perswazji jest podstawowym narzędziem stosowanym w relacjach z pracownikami oraz przedstawicielami firm dostawczych. Warto do nich mówić innym językiem: pomagać zrozumieć nasze decyzje, zdobywać ich zaufanie.

Przeczytaj wszystkie artykuły z wybranej kategorii TUTAJ

Perswazja a manipulacja

Mimo że potrzebny teraz bardziej niż kiedykolwiek, język perswazji jest często opacznie rozumiany i rzadko prawidłowo używany. Ludzie myślą, że perswazja polega na tym, by wynegocjować to, co będzie dla nich korzystne i co założyli sobie osiągnąć. Tymczasem taki proces przekonywania nazywa się manipulacją. Czy zdarza się nam, że po zakończeniu rozmowy z pracownikiem lub przedstawicielem firmy medycznej dostarczającej produkty do naszej firmy, czujemy się dyskomfortowo, niekorzystnie, tak jak byśmy zrobili coś wbrew sobie? Podczas rozmowy wszystko wydawało się nam bardziej oczywiste, podjęliśmy pewną decyzję, ale teraz czujemy, że to nie jest satysfakcjonujące nas rozwiązanie. Jeśli tak jest, to prawdopodobnie ulegliśmy manipulacji.

Dużą trudność, nie tylko dla menadżerów klinik i gabinetów stomatologicznych, stanowi rozróżnienie perswazji i manipulacji, gdyż różnica polega wyłącznie na intencjach naszego rozmówcy. Zarówno manipulacja, jak i perswazja polegają na przekonywaniu drugiej strony do własnych racji. W perswazji przekonujący bierze po...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Reklama

Zespół Stomatologiczny

Reklama
Reklama
Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.