Dr n. med. Mariusz Duda: Dobry implantolog zdobywa doświadczenie w sposób rzetelny i usystematyzowany
Dr n. med. Mariusz Duda, specjalista chirurgii stomatologicznej i implantolog, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, aby zostać dobrym implantologiem, oraz o szkoleniach implantologicznych organizowanych m.in. przez Duda Clinic College of Dental Medicine.
Lekarze dentyści, którzy leczą implantoprotetycznie, kształcą się na „własną rękę”, ponieważ nie ma specjalizacji z tego zakresu. Jakie umiejętności powinien posiadać lekarz decydujący się na wprowadzenie tego typu zabiegów w swoim gabinecie?
Polskie Stowarzyszenie Implantologiczne, którego jestem prezydentem, od początku działalności stoi na stanowisku, że aby leczyć metodami implanoprotetycznymi, lekarz dentysta nie musi mieć specjalizacji z chirurgii stomatologicznej czy protetyki. Konieczne jednak jest zdobywanie doświadczenia w sposób rzetelny i usystematyzowany w ośrodkach, które uczą solidnej implantologii czy implantoprotetyki. Zawsze najlepiej jest zaczynać od asystowania bardziej doświadczonym kolegom – można wtedy zobaczyć naprawdę wiele i nauczyć się tego, czego niekoniecznie można doświadczyć na kursach. Konieczne jednak jest doskonalenie umiejętności manualnych, co mogą zapewnić tylko zajęcia warsztatowe, aktywna asysta czy też podglądanie przy pracy doświadczonych klinicystów.
Sprawdzonym na świecie i promow...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...