Marketing gabinetu stomatologicznego a wpływ na liczbę pacjentów
Reklama

Ocena działań marketingowych wpływających na liczbę zgłaszających się pacjentów pierwszorazowych do prywatnego gabinetu stomatologicznego

W ostatnich latach obserwujemy wzrost konkurencyjności gabinetów stomatologicznych, który jest związany z ich zwiększającą się liczbą. Zjawisko to występuje na całym świecie, również w Polsce. Publikowane dane pokazują proporcjonalny, coroczny wzrost wydatków pacjentów na usługi stomatologiczne. Na leczenie stomatologiczne w sektorze prywatnym pacjenci wydali ok. 6-8 mld zł (dane z 2013 roku). Według prognoz firmy badawczej PMR Research nie przewiduje się, by w najbliższych latach coś się zmieniło (1).

Wobec powyższego wydaje się, że niezbędne stają się określone działania gabinetu stomatologicznego mające prowadzić do zwiększenia lub utrzymania na pewnym poziomie liczby pacjentów.

By móc posiadać jak najnowocześniejszy sprzęt medyczny, który ma coraz skuteczniej pomagać w leczeniu pacjentów i tym samym wpływać na poprawę jakości ich życia, lekarze często biorą go w leasing lub zaciągają kredyt na jego kupno. Taka sytuacja stawia gabinet stomatologiczny wobec konieczności podejmowania odpowiednich działań marketingowych w celu tworzenia pozytywnego wizerunku „firmy dentystycznej”, co, jak udowodniły badania, prowadzi do pozyskiwania nowych pacjentów. Zatem prowadzenie strony internetowej gabinetu i jego obecność na portalach społecznościowych (takich jak Facebook, Twitter) stają się coraz bardziej popularne. Zbudowanie profilu gabinetu wiąże się oczywiście z jego codziennym monitorowaniem, redagowaniem i uaktualnianiem, warto więc skorzystać w tym przypadku z usług agencji interaktywnej, która profesjonalnie zajmie się budowaniem pozytywnego wizerunku gabinetu (2-7).

We współczesnym skomercjalizowanym świecie nie jest nowością fakt, że aktywna działalność marketingowa dążąca do wykreowania dobrego wizerunku gabinetu może zachęcić odbiorców do odwiedzenia danej placówki dentystyczne...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Prowadzę własną działalność

Reklama
Reklama
Reklama

Sklep

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

209,00

zł brutto

Kup teraz
Leczenie ortodontyczne wg filozofii MFS

Leczenie ortodontyczne wg filozofii MFS

750,00

zł brutto

Kup teraz
Zasady racjonalnej mechaniki

Zasady racjonalnej mechaniki

999,00

zł brutto

Kup teraz
Pacjent stomatologiczny w wieku rozwojowym

Pacjent stomatologiczny w wieku rozwojowym

249,00

zł brutto

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.