MDR – nowe przepisy dotyczące zakazu reklamy wyrobów medycznych. Co wolno, a czego lepiej unikać w komunikacji z pacjentem?
Co jeszcze się zmieni?
Do 30 czerwca 2023 r. osoby prowadzące gabinet zobligowane są do usunięcia lub modyfikacji wpisów w social mediach, które promują wyroby medyczne. To samo dotyczy materiałów reklamowych, a nawet witryn gabinetu. Jeśli na witrynie znajduje się nazwa lub wizerunek (zdjęcie) urządzenia, które jest wyrobem medycznym, powinno zostać zmienione. Na witrynie gabinetu będą mogły natomiast być pokazane informacje dotyczące zakresu oferowanych usług, np. laseroterapia, implantacja itp. lub informujące o zabiegach z wykorzystaniem konkretnej technologii.
Kup prenumeratę czasopisma "TPS - Twój Przegląd Stomatologiczny" na dlaspecjalistow.pl.
Zabrania się stosowania zachęty do zakupu danego wyrobu medycznego, wykorzystując rabaty i zniżki (zarówno w social mediach, na stronie internetowej czy w cenniku). Nawet jeśli przekaz jest skonstruowany w postaci suchych, rzetelnych informacji, rabat stanowi zachętę do zakupu wyrobu medycznego dla potencjalnego pacjenta. Analogicznie zmianie powinny ulec materiały reklamowe, roll-upy, banery oraz treści na stronie internetowej. Jeśli odwołują się do konkretnego wyrobu medycznego, powinny zawierać rzeczowe, suche informacje, nienoszące znamion zachęty do zakupu.
Czy w takim razie warto się reklamować?
Warto się reklamować, a nawet powinno się to robić. Zmiany, które weszły w życie 1 stycznia 2023 r., mogą początkowo przerażać, ale jeśli się im bliżej przyjrzymy, niewiele one zmieniają. Obostrzenia dotyczą wyłącznie wyrobów medycznych, co w łatwy sposób można „obejść”, pokazując technologie. Moim [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!