MOTYWACJA – bodziec i reakcja - Strona 2 z 3 - dentalmaster.pl
Reklama

MOTYWACJA – bodziec i reakcja

Wspominaliśmy już, że w odpowiednio skomponowanej kulturze organizacyjnej gabinetu szef staje się niejako wzorem do naśladowania dla innych. Jako autorytet dąży do wyznaczonych sobie zawodowych celów, włączając w ich realizację własnych pracowników. Personel (lekarze, asystentki, higienistki, rejestratorki, technicy) jest zależny od planów oraz wdrożeń właściciela. Współczesny właściciel powinien traktować swoich podwładnych na zasadzie partnerskiej, a nie podległościowej. Motywację innych powinien rozpocząć od odpowiedniej motywacji wewnętrznej. Coś na zasadzie prawidła, że wyłącznie szczęśliwy rodzic wychowuje szczęśliwe dzieci. Właściciel, zazwyczaj będący także lekarzem, najlepiej wie, w jaki sposób chciałby dbać o swój biznes i jakie cele zamierza osiągnąć. Na nim spoczywają przedsiębiorcze ryzyko inwestycyjne związane z koniecznością ponoszenia określonych kosztów oraz szacunkowość podjętego ryzyka. Motywacja pracownika wymaga indywidualnego podejścia biorącego pod uwagę: jego osobowość, potrzeby, wyznawane wartości i cele. Kluczową kwestią nie jest już to, „czy” motywować, ale „jak” motywować! Odpowiednie dostosowanie narzędzi wymaga ogromnego zaangażowania i wysiłku, ale bez wątpienia przekłada się na wymierne tego efekty.

Instrumenty motywacji

Podział na podstawowe instrumenty motywacji jest dosyć prosty i logiczny. Najczęściej dzielimy je na instrumenty finansowe oraz pozafinansowe. Jeszcze do niedawna głównym motywatorem do działania były pieniądze. Obecnie sytuacją idealną jest ta, w której oba czynniki się wzajemnie uzupełniają. W przypadkach niskiego poziomu PKB na mieszkańca danego regionu kwestie ekonomiczne nadal mają silne znaczenie. W miejscach o wyższym poziomie dobrobytu (szczególnie w większych miastach) motywacji należy szukać w czynnikach pozafinansowych. W każdym razie dobór odpowiednich czynników ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Prowadzę własną działalność

Reklama

Sklep

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

209,00

zł brutto

Kup teraz
Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

50,00

zł brutto

Kup teraz
Zasady racjonalnej mechaniki

Zasady racjonalnej mechaniki

999,00

zł brutto

Kup teraz
Sztuka i rzemiosło cz. IV

Sztuka i rzemiosło cz. IV

160,00

zł brutto

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.