Odwołuję, nie blokuję – 3. edycja kampanii
2 października 2024 r. w siedzibie Ministerstwa Zdrowia odbyła się konferencja dotycząca rozpoczęcia 3. edycji kampanii #odwoluje #nieblokuje, której partnerem merytorycznym jest Naczelna Izba Lekarska. W ramach konferencji zorganizowano sześć paneli dyskusyjnych z przedstawicielami Ministerstwa Zdrowia, podmiotów leczniczych, organizacji pacjenckich i ekspertów ochrony zdrowia.
Kampania społeczna #odwołuje #nieblokuje ma na celu nie tylko zwiększenie świadomości społecznej na temat konsekwencji nieodwoływanych wizyt i promowanie kultury odpowiedzialnego korzystania z usług medycznych, ale także szukanie narzędzi i rozwiązań, które pomogą placówkom zarządzać tym procesem, a pacjentom ułatwiać kontakt i poinformowanie o planowanej absencji. Jak podkreślili podczas konferencji organizatorzy kampanii, mimo 3. edycji akcji temat nieodwołanych wizyt to wciąż ogromne wyzwanie dla całego systemu ochrony zdrowia i tylko wielostronna współpraca wszystkich stron może stać się kluczem do sukcesu i zmiany status quo.
O tym, jaki wpływ na zmniejszenie liczby nieodwołanych wizyt może mieć wdrożenie centralnej e-rejestracji mówili podczas konferencji Wojciech Demediuk – Dyrektor Departamentu e-Zdrowia – Ministerstwo Zdrowia, Piotr Gołaszewski – Dyrektor ds. Zarządzania Filiami, Mazowiecki Szpital Bródnowski, Justyna Mieszalska – Prezes – Centrum Medyczne WUM, Iwona Kania – zastępca rzecznika prasowego, Naczelna Izba Lekarska, Magdalena Kołodziej – Prezes – Fundacja MY Pacjenci i Andrzej Sarnowski – Dyrektor Pionu Rozwoju SIM i Wdrożeń – Centrum e-Zdrowia. Moderatorem tej części spotkania był red. Maciej Chyziak – zastępca redaktora naczelnego, Polityka Zdrowotna.
Lekarze stanowią grupę promującą słuszność prac nad dostępem do e-rejestracji, są niejako ambasadorami cyfryzacji i wszelkich rozwiązań wspierających postęp technologiczny w ochronie zdrowia, czego przykładem jest NIL-IN – założona przy Naczelnej Izbie Lekarskiej Sieć Lekarzy Innowatorów. NIL IN poprzez szkolenia, aktywność medialną i naukową przyczynia się do wzrostu świadomości środowiska na temat roli lekarza w procesie np. tworzenia innowacji. Ponadto właściwie rozumiana cyfryzacja w ochronie zdrowia przyczynia się do realizacji wielu postulatów Naczelnej Rady Lekarskiej, do których trzeba zaliczyć ograniczenie biurokratyzacji oraz zwiększenie bezpieczeństwa pacjenta, np. poprzez udostępnienie historii leczenia pacjenta lekarzowi podczas wizyty pierwszorazowej – mówiła Iwona Kania, zastępca rzecznika prasowego Naczelnej Izby Lekarskiej.
System e-rejestracji ma umożliwić zarządzanie wizytami u lekarza przez internetowe konto pacjenta (IKP) lub aplikację mobilną mojeIKP. W sierpniu Ministerstwo Zdrowia uruchomiło pilotaż programu, który obejmuje badania mammograficzne, cytologiczne oraz wizyty w poradni kardiologicznej. Jak dotąd do resortu trafiło 68 wniosków od podmiotów zainteresowanych udziałem w projekcie: podpisano 32 umowy, 28 wniosków czeka na zawarcie kontraktu, a 8 jest rozpatrywanych, o czym poinformował podczas debaty Wojciech Demediuk, dyrektor Departamentu e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.
#ODWOŁUJE #NIEBLOKUJE to kampania społeczna, zainicjowana przez Centrum Medyczne CMP w 2022 r.
Kampania, do której przyłączyły się najważniejsze podmioty medyczne w Polsce, ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem nieodwoływanych przez pacjentów wizyt: u lekarzy POZ, u specjalistów, ale także na planowych zabiegach.
Źródło: nil.org.pl
Najnowszy numer „TPS – Twojego Przeglądu Stomatologicznego dostępny jest w naszym sklepie internetowym dlaspecjalistow.pl.
Zachęcamy do zakupu subskrypcji portalu oraz prenumeraty papierowej „TPS – Twojego Przeglądu Stomatologicznego” TUTAJ.
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...