Problem reklamy usług stomatologicznych
Warunki gospodarki wolnorynkowej oraz możliwość wyboru świadczeniodawcy przez pacjenta spowodowały walkę o pacjenta na rynku usług medycznych. Podmioty wykonujące działalność leczniczą, a przede wszystkim prywatne przychodnie, coraz silniej konkurują między sobą. Walka o pacjenta szczególnie widoczna jest na rynku usług stomatologicznych, z uwagi m.in. na dużą liczbę świadczeniodawców oraz zasady płatności (bezpośrednio przez pacjenta). Próbując pozyskać klienta, przychodnie i gabinety stomatologiczne coraz powszechniej sięgają po instrumenty marketingu. Stosowanie marketingu przez świadczeniodawców medycznych pozwala bowiem poznać oczekiwania pacjentów, a następnie ich przyciągnąć i zatrzymać w konkretnej placówce ochrony zdrowia, np. w gabinecie dr. B.W.
Marketing jest interdyscyplinarną dziedziną wiedzy, pewną koncepcją działania, jak również zespołem zintegrowanych metod, reguł oraz instrumentów. Poprzez działania z zakresu marketingu, wykorzystując różnorodne narzędzia, świadczeniodawcy medyczni wpływają na decyzje wyboru podejmowane przez pacjentów. Klasycznym narzędziem marketingu jest reklama. Reklama jest podstawową formą komunikacji marketingowej, która ma charakter masowy. Powszechnie rozumiane pojęcie „reklama” utożsamiane jest z jego słownikowym znaczeniem: „reklama (łac. reclamo – krzyczeć do kogoś) to mieszanina informacji i komunikatu perswazyjnego”. Według Słownika języka polskiego pod redakcją M. Szymczaka reklama to rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, wartościach i możliwościach nabycia, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś przez prasę, radio, telewizję; środki (plakaty, napisy, ogłoszenia itp.) służące temu celowi. Reklama z jednej strony kreuje obraz produktu/usługi, informując o nim, zaś z drugiej strony uzmysławia i kształtuje potrzeby klientów. Zazwyczaj ma ona na celu skłoni...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...