Problem reklamy usług stomatologicznych
Art. 14 u.d.l. stanowi podstawę prawną umożliwiającą podawanie informacji o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń, a dodatkowo określa zakaz ich reklamy. Z tego względu podmioty lecznicze nie mogą podejmować działań promocyjnych o charakterze masowym, takich jak np. reklama telewizyjna, radiowa czy prasowa. Należy przyjąć, że podmiot leczniczy nie może zachęcać do skorzystania z realizowanych w nim świadczeń zdrowotnych, a w szczególności publicznie informować o promocjach, zniżkach, rabatach, wysokiej jakości świadczeń, profesjonalizmie pracowników itp. (3). Należy przyjąć, że podmiot leczniczy ma prawny obowiązek informacyjny w stosunku do swoich obecnych i potencjalnych pacjentów, a jego zakres (treść podawanych informacji) określa ustawa. Jednakże informacje podawane przez podmiot leczniczy do publicznej wiadomości nie mogą stanowić reklamy. W rezultacie w praktyce informacja udostępniana publicznie przez przychodnię stomatologiczną nie może mieć powszechnie przyjętych cech reklamy. Przede wszystkim zamieszczone treści nie mogą zachęcać do skorzystania z usług konkretnej przychodni stomatologicznej lub konkretnego dentysty czy też z konkretnej usługi stomatologicznej (np. scalingu).
Generalnie w aspekcie treści informacji należy przyjąć, że niedopuszczalne jest używanie przymiotników, takich szczególnie jak: najlepszy (sprzęt, specjalista), najtańszy, najnowocześniejszy, najkrótsze (terminy) i zbliżonych zakresowo przysłówków (np. najtaniej, najszybciej). Należy w treści informacji skierowanej do publicznej wiadomości bezspornie uznać za niedopuszczalne odniesienia do ceny świadczeń zdrowotnych, w tym jej korzystnej wysokości, rabatów, rat itp. (np. przy scalingu piaskowanie gratis; 15% zniżki dla stałych klientów...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...