Prof. dr. hab. n. med. Maciej Misiołek: Współpraca na wielu polach kluczem do sukcesu
Z prof. dr. hab. n. med. Maciejem Misiołkiem, dziekanem Wydziału Lekarskiego z Oddziałem Lekarsko-Dentystycznym w Zabrzu, SUM w Katowicach, rozmawiała Paulina Budna.
fot. A.Larisz
Panie Profesorze, od wielu lat łączy Pan działalność naukową, dydaktyczno-organizacyjną i kliniczną w całość. Czy któryś z aspektów Pana pracy jest dla Pana bardziej istotny? Czy też może obszary zainteresowań uzupełniają się?
Pytanie nie jest łatwe. Tak się składa, że w moim przypadku staram się godzić funkcję lekarza, bo to jest rzecz dla mnie nadrzędna i w tym zawodzie się spełniam, oraz pozostałe (w tym dydaktyczną), które komplementarnie łączą się z tym, od czego zacząłem, a które są niejako pochodną mojego zawodu. Przecież nie byłoby nauki, gdyby nie było pacjentów. Na bazie schorzeń, sposobów leczenia i metod diagnostycznych powstają prace naukowe. Tymi samymi prawami rządzi się dydaktyka. Czego moglibyśmy nauczyć studentów laryngologii, gdyby nie było schorzeń? Mówilibyśmy wtedy wyłącznie o anatomii i fizjologii. Dla mnie najważniejszą rzeczą, która leży u podstaw, jest działanie lecznicze, kliniczne, usługowe. Działalność dydaktyczna i naukowa jest nadbudowana na tym. Tak samo funkcja administracyjna, która przypadła mi w udziale niedawno, bo 2,5 roku temu. Wcześniej przez 5 lat miałem przyjemność być prodziekanem naszego wydziału. Połączenie tych wszystkich funkcji nie jest łatwe i wymaga poświęcenia ...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...