Przyzwyczajenia zdrowotne pacjentów - rola higienistki

Wyszukaj w serwisie

Jak wykorzystać rekomendację i dawanie zaleceń do budowy wizerunku profesjonalistki?

Higienistka stomatologiczna codziennie ma szansę wpływać na przyzwyczajenia zdrowotne ludzi. Każdy pacjent wychodzi z gabinetu z jakimiś zaleceniami: jak powinien myć zęby, jakiej pasty i szczotki do tego używać, albo po prostu – by w ogóle zaczął lepiej dbać o uzębienie i pojawiał się na wizytach kontrolnych.

Zalecenia i edukacja przydają się większości pacjentów, gdyż rzadko spotykamy ludzi, którzy potrafią dobrze dbać o zęby i mają wewnętrzną motywację, by to robić. Jednak doświadczenie pacjentów pokazuje, że niewiele higienistek daje dokładne rekomendacje. Powodów takiego stanu rzeczy jest wiele. Niektóre z higienistek mają wrażenie, że pacjenci ich nie słuchają, że nie ma to większego sensu, bo i tak w ich higienie nic się nie zmienia, nawet z wizyty na wizytę bywa gorzej. W największej liczbie przypadków higienistki mówią, że czują się przy tym niekomfortowo – jakby narzucały się ze swoimi radami lub wciskały coś pacjentowi na siłę. Ten artykuł przedstawia sposób udzielania pacjentom rekomendacji tak, by nie tylko dbać o zdrowie ich jamy ustnej, ale także by jednocześnie budować wizerunek higienistki jako profesjonalistki i eksperta w dziedzinie profilaktyki, a przede wszystkim, by czuć się dobrze, dając pacjentowi zalecenia profilaktyczne.

Rozmowa edukacyjna z pacjentem po zakończonym zabiegu to nie zwykły monolog higienistki o tym, czego używać, a co się nie sprawdzi. To świetne narzędzie do budowania pozycji eksperta w swojej dziedzinie. Jest to moment, w którym higienistki stomatologiczne pokazują pacjentowi, jak dużą mają wiedzę z zakresu profilaktyki. Dyplom ukończenia szkoły niewiele mu mówi o aktualnym stanie wiedzy, sam zabieg oczyszczania trudno mu od razu ocenić, a podczas rozmowy i okresu poświęconego na edukację pacjenta mają wreszcie szansę przedstawić całe spektrum posiadanej wiedzy i pokazać, jakich umiejętności ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Reklama
Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.