Jak wykorzystać rekomendację i dawanie zaleceń do budowy wizerunku profesjonalistki?
Higienistka stomatologiczna codziennie ma szansę wpływać na przyzwyczajenia zdrowotne ludzi. Każdy pacjent wychodzi z gabinetu z jakimiś zaleceniami: jak powinien myć zęby, jakiej pasty i szczotki do tego używać, albo po prostu – by w ogóle zaczął lepiej dbać o uzębienie i pojawiał się na wizytach kontrolnych.
Zalecenia i edukacja przydają się większości pacjentów, gdyż rzadko spotykamy ludzi, którzy potrafią dobrze dbać o zęby i mają wewnętrzną motywację, by to robić. Jednak doświadczenie pacjentów pokazuje, że niewiele higienistek daje dokładne rekomendacje. Powodów takiego stanu rzeczy jest wiele. Niektóre z higienistek mają wrażenie, że pacjenci ich nie słuchają, że nie ma to większego sensu, bo i tak w ich higienie nic się nie zmienia, nawet z wizyty na wizytę bywa gorzej. W największej liczbie przypadków higienistki mówią, że czują się przy tym niekomfortowo – jakby narzucały się ze swoimi radami lub wciskały coś pacjentowi na siłę. Ten artykuł przedstawia sposób udzielania pacjentom rekomendacji tak, by nie tylko dbać o zdrowie ich jamy ustnej, ale także by jednocześnie budować wizerunek higienistki jako profesjonalistki i eksperta w dziedzinie profilaktyki, a przede wszystkim, by czuć się dobrze, dając pacjentowi zalecenia profilaktyczne.
Rozmowa edukacyjna z pacjentem po zakończonym zabiegu to nie zwykły monolog higienistki o tym, czego używać, a co się nie sprawdzi. To świetne narzędzie do budowania pozycji eksperta w swojej dziedzinie. Jest to moment, w którym higienistki stomatologiczne pokazują pacjentowi, jak dużą mają wiedzę z zakresu profilaktyki. Dyplom ukończenia szkoły niewiele mu mówi o aktualnym stanie wiedzy, sam zabieg oczyszczania trudno mu od razu ocenić, a podczas rozmowy i okresu poświęconego na edukację pacjenta mają wreszcie szansę przedstawić całe spektrum posiadanej wiedzy i pokazać, jakich umiejętności ...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...