Jak wykorzystać rekomendację i dawanie zaleceń do budowy wizerunku profesjonalistki?
Higienistka stomatologiczna codziennie ma szansę wpływać na przyzwyczajenia zdrowotne ludzi. Każdy pacjent wychodzi z gabinetu z jakimiś zaleceniami: jak powinien myć zęby, jakiej pasty i szczotki do tego używać, albo po prostu – by w ogóle zaczął lepiej dbać o uzębienie i pojawiał się na wizytach kontrolnych.
Zalecenia i edukacja przydają się większości pacjentów, gdyż rzadko spotykamy ludzi, którzy potrafią dobrze dbać o zęby i mają wewnętrzną motywację, by to robić. Jednak doświadczenie pacjentów pokazuje, że niewiele higienistek daje dokładne rekomendacje. Powodów takiego stanu rzeczy jest wiele. Niektóre z higienistek mają wrażenie, że pacjenci ich nie słuchają, że nie ma to większego sensu, bo i tak w ich higienie nic się nie zmienia, nawet z wizyty na wizytę bywa gorzej. W największej liczbie przypadków higienistki mówią, że czują się przy tym niekomfortowo – jakby narzucały się ze swoimi radami lub wciskały coś pacjentowi na siłę. Ten artykuł przedstawia sposób udzielania pacjentom rekomendacji tak, by nie tylko dbać o zdrowie ich jamy ustnej, ale także by jednocześnie budować wizerunek higienistki jako profesjonalistki i eksperta w dziedzinie profilaktyki, a przede wszystkim, by czuć się dobrze, dając pacjentowi zalecenia profilaktyczne.
Rozmowa edukacyjna z pacjentem po zakończonym zabiegu to nie zwykły monolog higienistki o tym, czego używać, a co się nie sprawdzi. To świetne narzędzie do budowania pozycji eksperta w swojej dziedzinie. Jest to moment, w którym higienistki stomatologiczne pokazują pacjentowi, jak dużą mają wiedzę z zakresu profilaktyki. Dyplom [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!