System monitorujący DM GoLive - wyniki zastosowania
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Wyniki kliniczne zastosowania systemu monitorującego DM® GoLive® i postrzeganie go przez pacjentów podczas leczenia Invisalign® – retrospektywne badanie kohortowe

Chociaż większość pacjentów (88%) wolałaby jak najmniej wizyt w gabinecie, to jednak, co zaskakujące, spora ich część (12%) w rzeczywistości wolałaby odbywać więcej wizyt. Zmniejszenie liczby wizyt „na żywo” może zmniejszyć kontakt między lekarzem a pacjentem. Ta tradycyjna relacja może ulec osłabieniu lub zaniknąć, a wraz z nią prawdopodobnie spadnie również poziom wzajemnego zaufania [17]. Dunbar i wsp. [18] stwierdzili w badaniu pilotażowym, iż 70% badanych uważa wizyty „na żywo” za wyjątkowo ważne, a większość woli je od wyłącznego korzystania z metody teleortodontycznej. Interesujące było to, że w grupie stosującej system monitorujący 25% pacjentów docierało do gabinetu w czasie krótszym niż 15 minut, a tylko 9% dojazd zajmował więcej niż godzinę. Wydawałoby się zatem, że pacjenci – przynajmniej ci uczestniczący w niniejszym badaniu – nie decydowali się na skorzystanie z systemu monitorującego głównie ze względu na długość drogi do gabinetu.

Chociaż zdalny monitoring wydaje się być ogólnie dobrze odbierany przez pacjentów, niewielki odsetek (zwykle poniżej 15%) był niezadowolony z jego stosowania i preferował tradycyjne wizyty w gabinecie. Można postawić hipotezę, że pacjentom bardziej zaawansowanym technologicznie łatwiej jest korzystać z systemu monitorującego. Tak czy inaczej – to sami pacjenci będą musieli zdecydować, czy wykonywanie zdjęcia w domu co tydzień lub co dwa tygodnie jest dla nich wygodniejsze niż wizyty w gabinecie zgodnie z przyjętym protokołem leczenia.

Kluczem do zdalnego monitorowania wydaje się zbilansowanie korzyści płynących z wizyt w gabinecie i bezpośrednich relacji pacjent-lekarz, z wygodą i [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Reklama
Poznaj nasze serwisy