Pozytywne techniki wywierania wpływu na pacjenta
Niemal wszyscy menadżerowie klinik stomatologicznych i właściciele gabinetów chcieliby, aby ich pacjenci przekonali się do nich niemal błyskawicznie, zostając lojalnymi pacjentami, którzy wracają, z każdym niemal problemem dotyczącym zębów.
Zanim jednak będziemy oczekiwać tego od swoich klientów, zastanówmy się, czy nas można przekonać do jakiejś osoby lub miejsca tak po prostu, w jednej minucie lub sekundzie, podczas jednego spotkania? Raczej nie… Dlaczego?
Perswazja, czyli przekonywanie kogoś do swoich racji, jest bowiem procesem, który przebiega kilkuetapowo. Można ją określić metodą małych kroków, które polegają na tym, że wychodzimy naprzeciw uczestnikowi relacji, odkrywając część siebie i swoich atutów, a następnie czekamy na reakcję drugiej strony, słuchamy jej opinii, po czym znów wykonujemy mały krok, przedstawiając swoją usługę lekarską w jak najlepszym świetle, a po kolejnej wypowiedzi rozmówcy – następny i następny… I tak, krok po kroku, mamy szansę zbliżyć się do konsensusu. W gabinecie lekarskim tym konsensusem jest fakt, że zadowolony pacjent nie tylko wraca do naszego gabinetu, ale też poleca go innym. Perswazja w gabinecie stomatologicznym polega więc na przekonaniu pacjenta do tego, że usługa medyczna, którą wykonaliśmy, jest niebywale profesjonalna i adekwatna do ceny. Czasami może się zdarzyć, że dzieje się to podczas jednogo spotkania, innym razem wymaga kilku wizyt. Zawsze jednak dobrze jest zbudować dobrą relację i nić porozumienia dającą drugiej stronie komfort. Można to zrobić za pomocą kilku technik perswazji, które spowodują, że klient poczuje się kimś wyjątkowym, kto jest dla nas ważny. [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!