Pozytywne techniki wywierania wpływu na pacjenta
Niemal wszyscy menadżerowie klinik stomatologicznych i właściciele gabinetów chcieliby, aby ich pacjenci przekonali się do nich niemal błyskawicznie, zostając lojalnymi pacjentami, którzy wracają, z każdym niemal problemem dotyczącym zębów.
Zanim jednak będziemy oczekiwać tego od swoich klientów, zastanówmy się, czy nas można przekonać do jakiejś osoby lub miejsca tak po prostu, w jednej minucie lub sekundzie, podczas jednego spotkania? Raczej nie… Dlaczego?
Perswazja, czyli przekonywanie kogoś do swoich racji, jest bowiem procesem, który przebiega kilkuetapowo. Można ją określić metodą małych kroków, które polegają na tym, że wychodzimy naprzeciw uczestnikowi relacji, odkrywając część siebie i swoich atutów, a następnie czekamy na reakcję drugiej strony, słuchamy jej opinii, po czym znów wykonujemy mały krok, przedstawiając swoją usługę lekarską w jak najlepszym świetle, a po kolejnej wypowiedzi rozmówcy – następny i następny… I tak, krok po kroku, mamy szansę zbliżyć się do konsensusu. W gabinecie lekarskim tym konsensusem jest fakt, że zadowolony pacjent nie tylko wraca do naszego gabinetu, ale też poleca go innym. Perswazja w gabinecie stomatologicznym polega więc na przekonaniu pacjenta do tego, że usługa medyczna, którą wykonaliśmy, jest niebywale profesjonalna i adekwatna do ceny. Czasami może się zdarzyć, że dzieje się to podczas jednogo spotkania, innym razem wymaga kilku wizyt. Zawsze jednak dobrze jest zbudować dobrą relację i nić porozumienia dającą drugiej stronie komfort. Można to zrobić za pomocą kilku technik perswazji, które spowodują, że klient poczuje się kimś wyjątkowym, kto jest dla nas ważny. Pamiętajmy jednak, że jeśli będziemy chcieli wpłynąć na drugiego człowieka tylko dla własnych korzyści – będzie to manipulacja, okupimy ją nieuświadomionym poczuciem winy. Na czym więc polega różnica między nią a perswazją, ...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...