Techniki wywierania wpływu na pacjenta - opis metod
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Pozytywne techniki wywierania wpływu na pacjenta

Niemal wszyscy menadżerowie klinik stomatologicznych i właściciele gabinetów chcieliby, aby ich pacjenci przekonali się do nich niemal błyskawicznie, zostając lojalnymi pacjentami, którzy wracają, z każdym niemal problemem dotyczącym zębów.

Zanim jednak będziemy oczekiwać tego od swoich klientów, zastanówmy się, czy nas można przekonać do jakiejś osoby lub miejsca tak po prostu, w jednej minucie lub sekundzie, podczas jednego spotkania? Raczej nie… Dlaczego?

Perswazja, czyli przekonywanie kogoś do swoich racji, jest bowiem procesem, który przebiega kilkuetapowo. Można ją określić metodą małych kroków, które polegają na tym, że wychodzimy naprzeciw uczestnikowi relacji, odkrywając część siebie i swoich atutów, a następnie czekamy na reakcję drugiej strony, słuchamy jej opinii, po czym znów wykonujemy mały krok, przedstawiając swoją usługę lekarską w jak najlepszym świetle, a po kolejnej wypowiedzi rozmówcy – następny i następny… I tak, krok po kroku, mamy szansę zbliżyć się do konsensusu. W gabinecie lekarskim tym konsensusem jest fakt, że zadowolony pacjent nie tylko wraca do naszego gabinetu, ale też poleca go innym. Perswazja w gabinecie stomatologicznym polega więc na przekonaniu pacjenta do tego, że usługa medyczna, którą wykonaliśmy, jest niebywale profesjonalna i adekwatna do ceny. Czasami może się zdarzyć, że dzieje się to podczas jednogo spotkania, innym razem wymaga kilku wizyt. Zawsze jednak dobrze jest zbudować dobrą relację i nić porozumienia dającą drugiej stronie komfort. Można to zrobić za pomocą kilku technik perswazji, które spowodują, że klient poczuje się kimś wyjątkowym, kto jest dla nas ważny. Pamiętajmy jednak, że jeśli będziemy chcieli wpłynąć na drugiego człowieka tylko dla własnych korzyści – będzie to manipulacja, okupimy ją nieuświadomionym poczuciem winy. Na czym więc polega różnica między nią a perswazją, ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Reklama

Zespół Stomatologiczny

Reklama
Reklama
Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.