Wymogi reklamy w gabinecie
Jakie przepisy prawne określają wymogi reklamy w gabinecie stomatologicznym? Czy istnieją produkty, których reklama w gabinecie stomatologicznym jest zakazana?
W polskim prawie brak przepisów ustalających wprost zasady prowadzenia reklamy w gabinetach stomatologicznych. Natomiast podstawowymi aktami prawnymi regulującymi kwestie dopuszczalności stosowania i zakresu reklamy produktów leczniczych są: Ustawa z 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (tekst jedn.: Dz.U. z 2008 r. nr 45,poz. 271 z późn. zm. – dalej u.p.f.) oraz Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 21 listopada 2008 r. w sprawie reklamy produktów leczniczych. Wspomniane akty prawne wprowadzają szereg wytycznych i ograniczeń w swobodnym prowadzeniu działalności reklamowej, zwłaszcza względem pacjentów.
Przeczytaj wszystkie artykuły z kategorii ZESPÓŁ STOMATOLOGICZNY
Artykuł 52 ust. 1 u.p.f. przewiduje, że reklamą produktu leczniczego jest każda działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu zwiększenie: liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych. Z przywołanej definicji wynika, że reklamą nie będzie działalność, która ma na celu wyłącznie obiektywne informowanie konsumenta. Artykuł 52 ust. 3 u.p.f. stanowi wyraźnie, że za reklamę leku nie uważa się m.in.: informacji umieszczonych na opakowaniach oraz załączonych do opakowań produktów leczniczych, zgodnych z pozwoleniem na dopuszczenie do obrotu, czy informacji dotyczących zdrowia lub chorób ludzi i zwierząt pod warunkiem, że nie odnoszą się nawet pośrednio do produktów leczniczych
Istotne z punktu widzenia dopuszczalności danego rodzaju reklamy [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!