Zasady funkcjonowania zespołu medycznego w stomatologii
Reklama

Zasady prawidłowego funkcjonowania stomatologicznego zespołu medycznego z uwzględnieniem roli wykwalifikowanego personalu średniego

Na wysoką jakość usług świadczonych przez gabinet stomatologiczny ma wpływ wiele czynników. Jednym z najważniejszych jest obsługa pacjenta – nie tylko podczas rozmowy w recepcji, ale przede wszystkim podczas wykonywania zabiegów.

Prawidłowa współpraca pomiędzy lekarzem a personelem średnim gwarantuje zadowolenie klienta, a tym samym zachęcenie go do odwiedzenia gabinetu po raz kolejny. Profesjonalizm asysty dentystycznej jest efektem doświadczenia i poszerzania wiedzy podczas dodatkowych kursów. Obecnie oferta szkoleniowa dla asystentek, higienistek i recepcjonistek stomatologicznych jest niezwykle szeroka, a tematyka obejmuje zagadnienia z zakresu komunikacji, asertywności, pracy z małym pacjentem, a także praktycznej wiedzy na temat przeprowadzania zabiegów higienizacyjnych. Aby dokonać odpowiedniego wyboru, należy zastanowić się, w jakim kierunku gabinet stomatologiczny będzie się rozwijał i w zależności od potrzeb dobrać kursy, które spełnią nasze wymagania.

Zespół medyczny - mały pacjent - rodzice

Relacja między zespołem medycznym, pacjentem i rodzicami w przypadku dziecka z natury rzeczy jest asymetryczna, a odpowiedzialność za prawidłowy przebieg tej interakcji spoczywa zwykle na lekarzu i profesjonalnie przygotowanej asyście dentystycznej. Od nich w głównej mierze, chociaż nie w pełni, zależy, czy współpraca będzie się układać harmonijnie, z korzyścią dla wszystkich stron, czy też będzie pełna napięcia, stresów i nieporozumień. W interakcji z pacjentem należy wystrzegać się nadmiernego moralizowania i oskarżania wprost o zaniedbania, patrzenia na problemy tylko z własnej perspektywy i narzucania swojej opinii, fałszywie brzmiącego współczucia, uogólnień, niedokładności w wypowiadaniu i zapisywaniu zaleceń.

W nawi...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Prowadzę własną działalność

Reklama

Sklep

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

Profilaktyka i ergonomia stomatologiczna – wybrane zagadnienia

209,00

zł brutto

Kup teraz
Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

Dental ZAGADKI: sprawdź swoją wiedzę (e-book)

50,00

zł brutto

Kup teraz
Zasady racjonalnej mechaniki

Zasady racjonalnej mechaniki

999,00

zł brutto

Kup teraz
Sztuka i rzemiosło cz. IV

Sztuka i rzemiosło cz. IV

160,00

zł brutto

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.