Bądź i sterem, i okrętem
Łatwość pozyskiwania informacji z otoczenia bezpośrednio wpływa na możliwość obserwacji oraz analizy poczynań konkurencji, przy jednoczesnej obiektywnej ocenie skuteczności ich działań. Jak mawia stare polskie przysłowie: „Diabeł tkwi w szczegółach”. A więc z uwagi na specyfikę organizacji pracy gabinetu stomatologicznego w zasadzie bezgraniczna dostępność do informacji na temat rynku w kontekście rozwoju w makro- i mikroskali stanowi bezwzględny atut koncepcji marketingowego zarządzania placówką.
Skoro więc diabeł tkwi w szczegółach, a dostępność wiedzy umożliwia skrócenie czasu uzyskania minimalnej dysproporcji pomiędzy placówkami na rynku (szczególnie lokalnym), warto zastanowić się, czy istnieje (a jeśli istnieje, to go skonkretyzować) instrument prowadzenia przedsiębiorstwa/gabinetu pozwalający na budowę przewagi konkurencyjnej w perspektywie długofalowej. W pierwszym wydaniu „Rekinów biznesu” („TPS”, 9/2019) nawiązywaliśmy do tematu ruchu w internecie. Pragmatycznie rzecz ujmując, można podzielić go na aktywny i pasywny – z punktu widzenia zaangażowania przedsiębiorcy (w tym przypadku zarządzającego placówką stomatologiczną). Poprzez aktywną działalność w internecie należy rozumieć propagowanie wiedzy oraz dostarczanie informacji na temat nas samych przez nas samych – jesteśmy zarówno reżyserem, jak i głównym bohaterem przekazu. Narzędziami, za pomocą których możemy tę działalność prowadzić, są: odpowiednia strona internetowa, blog czy też fanpage na portalach społecznościach. Z kolei działalność pasywna (obecnie nieprawdopodobnie popularna) to świadectwo o nas niezależne od nas. A więc są to wiedza oraz informacje o gabinecie przekazywane przez odbiorców usług (zwykle pacjentów bądź osoby z ich otoczenia) bez naszej ingerencji i wpływu (najczęściej w formie opinii bądź komentarzy). Jak zapewne nietrudno się domyślić, nad działalnością aktywną, choć bywa ona koszt...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Zastosowanie śruby wachlarzowej do szybkiej ekspansji podniebienia w odcinku przednim – opis przypadku
Zwężenie górnego łuku zębowego jest jednym z najczęstszych problemów, jakie lekarz ortodonta napotyka w swojej praktyce. Nieprawidłowość ta nierzadko dotyczy jedynie przedniego odcinka szczęki, przy zachowanej prawidłowej szerokości w zakresie zęb...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Optymalizacja estetyki szczęki w przypadku poważnie zniszczonego zęba z wykorzystaniem ruchu ortodontycznego i implantów zębowych
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie leczenia urazowego uszkodzenia lewego centralnego zęba siecznego szczęki poprzez odbudowę wału dziąsłowego, przeprowadzenie ruchu ortodontycznego i wszczepienie implantu.