Dypl. hig. stom. Agnieszka Gajdzik: Profesjonalista dba o ciągły rozwój
O tym, jak połączyć różne role w gabinecie, istocie samodoskonalenia i rozwoju opowiada dypl. hig. stom. Agnieszka Gajdzik, która na co dzień pracuje w gabinecie Stomatologia Lizurek w Bytomiu.
Twoja praca to połączenie roli higienistki, asystentki i nauczyciela – prowadzenie zajęć edukacyjnych dla dzieci. Jak udaje ci się łączyć te zadania w codziennej pracy? Czy są dni, kiedy prowadzona jest tylko i wyłącznie higienizacja i osobno asystowanie, a może w ciągu dnia trzeba łączyć te funkcje?
W zawodzie asystentki stomatologicznej pracuję od siedemnastu lat, jako higienistka czternaście. Pracę w pierwszym gabinecie rozpoczęłam bez wykształcenia medycznego, następnie rozpoczęłam naukę na kierunku asysty. Dopiero w późniejszym czasie zdecydowałam się na szkołę dla higienistek stomatologicznych. Pani doktor, z którą wówczas pracowałam, stwierdziła, że podjęcie dalszej edukacji nic nie zmieni w mojej pracy zawodowej, ponieważ nadal będę tylko asystować. Na szczęście nastały inne czasy. Zmieniłam miejsce zatrudnienia i moja praca wyglądała już zupełnie inaczej.Gabinet był lepiej wyposażony, miałam możliwość pracy z pacjentami. Doktor, u którego pracowałam, rozwijał się i doszkalał, co bardzo mnie zainspirowało. Tak zaczęła się moja przygoda ze szkoleniami i kursami. Obecnie jestem higienistką stomatologiczną i samodzielnie przyjmuję pacjentów, ale uwielbiam asystowanie, dlatego nie zdecydowałam się...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...