Wirtualna rzeczywistość i haptics w nauczaniu stomatologii
STRESZCZENIE: W artykule poruszona została kwestia technologii hapstics wykorzystywanej w przedklinicznym nauczaniu studentów stomatologii.
TITLE: Virtual reality and haptics in teaching dentistry
SŁOWA KLUCZOWE: haptics, Moog Simodont Dental Trainer
SUMMARY: The purpose of the article was to present the Hapstics technology used in the preclinical dental teaching.
KEY WORDS: hapstic, Moog Simodont Dental Trainer
Praca lekarza dentysty poza olbrzymią wiedzą teoretyczną wymaga również niezwykłej sprawności manualnej. Do tej pory studenci stomatologii doskonalili swoje umiejętności stopniowo, zaczynając od ćwiczeń praktycznych na zębach fantomowych oraz zębach wcześniej usuniętych, tak aby w końcowych latach studiów bezpiecznie i pewnie móc bezpośrednio leczyć pacjentów. Czy są to jedyne formy doskonalenia umiejętności praktycznych, które mamy do zaoferowania przyszłym lekarzom?
W ciągu ostatnich lat na świecie obserwuje się wzrost zainteresowania zastosowaniem wirtualnej rzeczywistości w połączeniu z technologią haptics w nauczaniu stomatologii (1, 2, 3).
Wirtualna rzeczywistość to obraz sztucznej rzeczywistości stworzony przy wykorzystaniu technologii informatycznej. Polega na multimedialnym kreowaniu komputerowej wizji przedmiotów – w tym przypadku zębów – i efektywnej interakcji z nimi przy wykorzystaniu naturalnych zmysłów i umiejętności.
Przeczytaj wszystkie dostępne artykuły z wybranej kategorii
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...