Anna Skiba: Zarządzanie, dokształcanie, współpraca… Jak być dobrym menadżerem?
Zarządzanie kliniką stomatologiczną jest niezwykle trudnym i absorbującym zadaniem, dlatego coraz częściej w naszym kraju pojawia się model oddzielający pracę lekarzy od prac administracyjnych i tworzenia oddzielnego stanowiska menadżera kliniki. O niepodważalnych zaletach takiego systemu i specyfice pracy z jedną z pionierek zarządzania stomatologicznego, właścicielką Specjalistycznej Przychodni Stomatologicznej „Periocentrum” w Rzeszowie, Anną Skibą rozmawiała Daria Dirks-Koźlik.

Pani Aniu, ta rozmowa jest nieco inna niż większość dotychczas przeprowadzanych na łamach naszego czasopisma, ponieważ nie jest Pani lekarzem. Zaprosiłam Panią jednak do wywiadu, ponieważ jest Pani ściśle związana ze stomatologią, zarządzając prężnie działającą przychodnią stomatologiczną „Periocentrum” w Rzeszowie. Jak to się stało, że nie będąc lekarzem stomatologiem, postanowiła Pani otworzyć własną przychodnię stomatologiczną?
Na pomysł stworzenia przychodni wpadłam przed 5 laty, pracując jeszcze w firmie farmaceutycznej jako przedstawiciel medyczny. Odwiedzając praktyki stomatologiczne i przychodnie na Podkarpaciu, zorientowałam się, że jest potrzeba stworzenia placówki, w której byłaby prowadzona opieka stomatologiczna nad pacjentami z chorobami przyzębia i chorobami błony śluzowej jamy ustnej. Szybko okazało się także, że jest wielu pacjentów z trudnymi, złożonymi problemami szukających pomocy wielospecjalistycznej. Dlatego też stworzony został zespół lekarzy zajmujących się poszczególnymi dziedzinami stomatologii, którzy współpracują z higienistkami i asystentkami stomatologicznymi. Możliwość natychmiastowej konsultacji w jednym czasie i miejscu przez kilku lekarzy zapoczątkowała prowadzenie kompleksowej opieki nad pacjentami.
Przeczytaj [...]

którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!