Manufaktura wrażenia
Sukcesu nie można kupić. Wiadomo natomiast, że ma on wielu ojców. Jeśli sukces gabinetu przełożyć na pozytywny sposób postrzegania go w otoczeniu, a także osiągnięcie pułapu pożądanego prestiżu, należy mieć świadomość, że bez wątpienia jeden z kluczowych elementów tej budowy stanowi pierwszy front konfrontacji z pacjentem — rejestracja. Dlaczego jest tak istotna? Jak należy ją zorganizować, aby była efektywna w swoim działaniu?
Pierwsze zderzenie — ogólne wrażenie
Szczególnego odkrycia nie dokonamy, mówiąc, że pierwsze wrażenie ma dla ogólnej oceny olbrzymie znaczenie. Tę prawidłowość potwierdzają codzienne życiowe sytuacje, w których jesteśmy odbiorcami różnych doznań – wizyta w restauracji, rozmowa rekrutacyjna, spotkanie z przedstawicielem handlowym, wizyta u fryzjera etc. Podobnej ocenie poddawani jesteśmy także jako nadawcy tych doznań – w tym przypadku jako osoby oferujące usługi stomatologiczne. Jak wiadomo z analizowanych już wcześniej zagadnień neuromarketingu, człowiek nie jest istotą racjonalną, jest emocjonalny. W świetle prowadzonych badań dowiedziono bowiem, że to emocje a nie zakładany wcześniej racjonalizm silnie wpływają na wynik podejmowanych przez człowieka decyzji. Wpływ na nasze życiowe wybory mają głównie impulsy. Emocje nie są już epifenomenem, a stanowią integralną część procesu decyzyjnego. W lutowym wydaniu „Rekinów Dentobiznesu” nasz rozmówca prof. Henryk Mruk, ekspert w zakresie skutecznego przywództwa, marketingu oraz zarządzania sprzedażą, akcentował istotę pierwszego wrażenia. Wskazywał, że pierwsze wrażenie czy też przyjemne odczucia po pierwszej wizycie w gabinecie stomatologicznym mogą w nadrzędny sposób wpływać na ogólną opinię na temat danego miejsca. Najczęściej nieświadoma, ale automatyczna ocena emocjonalna wyprzedza analizę poznawczą.
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Zastosowanie śruby wachlarzowej do szybkiej ekspansji podniebienia w odcinku przednim – opis przypadku
Zwężenie górnego łuku zębowego jest jednym z najczęstszych problemów, jakie lekarz ortodonta napotyka w swojej praktyce. Nieprawidłowość ta nierzadko dotyczy jedynie przedniego odcinka szczęki, przy zachowanej prawidłowej szerokości w zakresie zęb...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Optymalizacja estetyki szczęki w przypadku poważnie zniszczonego zęba z wykorzystaniem ruchu ortodontycznego i implantów zębowych
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie leczenia urazowego uszkodzenia lewego centralnego zęba siecznego szczęki poprzez odbudowę wału dziąsłowego, przeprowadzenie ruchu ortodontycznego i wszczepienie implantu.