Dr n. med. Mariusz Duda: Dobry implantolog zdobywa doświadczenie w sposób rzetelny i usystematyzowany
Dr n. med. Mariusz Duda, specjalista chirurgii stomatologicznej i implantolog, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, aby zostać dobrym implantologiem, oraz o szkoleniach implantologicznych organizowanych m.in. przez Duda Clinic College of Dental Medicine.

Lekarze dentyści, którzy leczą implantoprotetycznie, kształcą się na „własną rękę”, ponieważ nie ma specjalizacji z tego zakresu. Jakie umiejętności powinien posiadać lekarz decydujący się na wprowadzenie tego typu zabiegów w swoim gabinecie?
Polskie Stowarzyszenie Implantologiczne, którego jestem prezydentem, od początku działalności stoi na stanowisku, że aby leczyć metodami implanoprotetycznymi, lekarz dentysta nie musi mieć specjalizacji z chirurgii stomatologicznej czy protetyki. Konieczne jednak jest zdobywanie doświadczenia w sposób rzetelny i usystematyzowany w ośrodkach, które uczą solidnej implantologii czy implantoprotetyki. Zawsze najlepiej jest zaczynać od asystowania bardziej doświadczonym kolegom – można wtedy zobaczyć naprawdę wiele i nauczyć się tego, czego niekoniecznie można doświadczyć na kursach. Konieczne jednak jest doskonalenie umiejętności manualnych, co mogą zapewnić tylko zajęcia warsztatowe, aktywna asysta czy też podglądanie przy pracy doświadczonych klinicystów.
Sprawdzonym na świecie i promow...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce

Horyzontalnie położony ząb sieczny boczny górny. Opis przypadku
Celem pracy jest przedstawienie przypadku 10-letniej pacjentki, u której rozpoznano poziomo zatrzymany ząb 12 jako skutek zakłócenia fenomenu Broadbenta, nazywanego potocznie okresem brzydkiego kaczątka. Wieloetapowe leczenie polegało na chirurgic...

Wykorzystanie wirtualnej symulacji set-up przy planowaniu kamuflażu ortodontycznego w leczeniu wady zgryzu klasy III
Streszczenie: Celem niniejszej pracy było podkreślenie znaczenia wirtualnej symulacji set-up w planowaniu leczenia wady zgryzu klasy III u dorosłej pacjentki z umiarkowanym stłoczeniem zębów przednich w łuku dolnym i ze zgryzem krzyżowym...

Porównawcze leczenie klasy II Invisalign z systemem do wysunięcia żuchwy (MA – mandibular advancement) jako alternatywa dla aparatów Herbsta
Artykuł przedstawia skuteczność systemu Invisalign pod względem korekty cofniętej żuchwy w leczeniu szkieletowej klasy II przez porównanie z podobnym przypadkiem leczonym aparatem Herbsta. W obu przypadkach uzyskano podobne wyniki kliniczne, przy ...