Miejsce przedsiębiorczości na uczelni medycznej w świetle badań ankietowych
STRESZCZENIE: Nauczanie przedsiębiorczości może stanowić jeden z wymiarów przedsiębiorczości akademickiej, który będzie wywierał szeroki wpływ na rozwój postaw i zachowań przedsiębiorczych wśród studentów. Wielu studentów kierunku lekarsko-dentystycznego już na etapie wyboru kierunku studiów myśli o realizowaniu się w pracy na własny rachunek. Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie, czy dentyści widzą zasadność nauczania – szeroko pojętej – przedsiębiorczości w toku studiów medycznych. Do przeprowadzenia badań ankietowych wykorzystano kwestionariusze własnego autorstwa. Pierwszym badaniem objęto 169 lekarzy dentystów. Dobór próby do badania był losowy, zdeterminowany dostępnością bazy adresowej gabinetów stomatologicznych z województw zachodniopomorskiego, pomorskiego, mazowieckiego, małopolskiego, śląskiego i łódzkiego. Drugim objęto 96 studentów studiów dziennych Wydziału Lekarskiego, kierunku lekarsko-dentystycznego, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
TITLE: The place of entrepreneurship at the medical university in the light of the questionnaire study
SŁOWA KLUCZOWE: nauczanie przedsiębiorczości, stomatologia
SUMMARY: Teaching of entrepreneurship may constitute one of academic entrepreneurship dimensions that will greatly affect the development of entrepreneurial attitudes and behaviours among students. As early as at the stage of choosing their field of study, many students of the Faculty of Medicine and Dentistry think of professional self-fulfilment through working in their own businesses. The aim of this article is: to answer the question if dentists see legitimacy of teaching entrepreneurship – in its broad sense – in the course of studies. Questionnaire studies used the author’s own questionnaires. The fir...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...