Pacjent endodontyczny interdyscyplinarnie – komunikacja z lekarzem
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Pacjent endodontyczny interdyscyplinarnie – komunikacja z lekarzem kierującym i jak unikać błędów. Opis przypadku

Badanie podmiotowe powinno opierać się na szczegółowym wywiadzie ogólnomedycznym oraz dentystycznym. Informacje pozyskane podczas wywiadu od lekarza stomatologa (jako lekarza pierwszego kontaktu) nie powinny dotyczyć tylko problemu, z którym zgłosił się pacjent lub który został zreferowany, ale całościowo zdrowia jamy ustnej: czynników periodontologicznych, zgryzowych i stawów skroniowo-żuchwowych. Wywiad ten powinien też dotyczyć czynników funkcjonalnych oraz oceny zadowolenia pacjenta z wyglądu swojego uzębienia (estetyka).

Pacjent na każdym etapie, od diagnozy, do ustalenia planu leczenia (z uwzględnieniem aspektów prognozy) powinien być informowany o postępach leczenia, możliwych komplikacjach, ewentualnym zaostrzeniu, a także o wszystkich ewentualnych odstępstwach od pierwotnego, ustalonego planu leczenia. Z kolei zakres prac pomiędzy poszczególnymi specjalistami powinien zostać precyzyjnie określony i także na poszczególnych etapach leczenia mile widziana jest (i często konieczna) wzajemna komunikacja. Często wystarczy e-mail czy rozmowa przez komunikator, czasem lekarze współpracujący ze sobą posługują się odpowiednim programem, który każdy posiada, czy ewentualnie wydzielonym miejscem na serwerze lub dysku. Każda forma wzajemnej komunikacji, jeżeli prawidłowo funkcjonuje i sprawdza się, jest dobra.

Opis przypadku

Przedstawiony przypadek kliniczny ma na celu pokazanie przebiegu leczenia endodontycznego oraz protetycznego u pacjentki wymagającej wielokompleksowego leczenia, a przede wszystkim zaplanowania rekonstrukcji zwarcia. W przebiegu leczenia zaistniało nieporozumienie i zabrakło komunikacji pomiędzy lekarzami a pacjentką. Jak uniknąć błędów i dlaczego do nich doszło?

Sprawdź inne a...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
  • zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
  • będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
  • możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
  • masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Ortodoncja w praktyce

Reklama

Zespół Stomatologiczny

Reklama
Reklama
Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.