Efekt decyzji, efekt lojalnościowy i efekt polecania. Pozyskiwanie klientów-pacjentów
Każdy pacjent, wybierający się do dentysty, podejmuje decyzję o alokacji swoich finansów.
Polski pacjent najczęściej samodzielnie podejmuje decyzję o tym, gdzie skieruje swoje kroki, o ile zechce pójść do dentysty. Polski rynek usług stomatologicznych jest na tyle rozwinięty, że każdy ma możliwość wyboru gabinetu. Wybór jest niezwykle szeroki, szczególnie w większych miejscowościach.
Pacjent, mając swoje oczekiwania, wybiera pomiędzy gabinetami dentystycznymi, kierując się swoim dobrem. Czy jest miło? Czy dentysta jest kompetentny? Jak wygląda gabinet i jego otoczenie? Jak funkcjonuje recepcja? Czy jest bezboleśnie? Te i wiele innych pytań zadaje sobie każdy z pacjentów i podejmuje decyzję: przyjdę – nie przyjdę do tego gabinetu. W ten sposób pacjent-klient przenosi swoje pieniądze z gabinetu do gabinetu, sprawiając, że niektóre z nich stają się ośrodkami zysków, a inne – niestety – ośrodkami strat. Wolny wybór rynkowy oznacza, że polski gabinet dentystyczny coraz częściej staje pod ścianą przymusu działań, które zmierzają do pozytywnego wyróżniania się na rynku.
Zarządzający gabinetem chce osiągnąć dobre rezultaty finansowe. Docelowo planuje i realizuje działania zmierzające do utrzymania obecnych klientów i pozyskania nowych. Szczególnie powinien przyjrzeć się trzem efektom, jakie towarzyszą przyciąganiu klientów. Są to: efekt decyzji, lojalnościowy i polecania. Umiejętne wykorzystanie tych efektów przyczynia się do zwiększania dochodowości gabinetu jako organizacji nastawionej na zysk.
Przeczytaj wszystkie artykuły z kategorii GABINET OD A DO Z
[...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!