Efekt decyzji, efekt lojalnościowy i efekt polecania. Pozyskiwanie klientów-pacjentów
Każdy pacjent, wybierający się do dentysty, podejmuje decyzję o alokacji swoich finansów.
Polski pacjent najczęściej samodzielnie podejmuje decyzję o tym, gdzie skieruje swoje kroki, o ile zechce pójść do dentysty. Polski rynek usług stomatologicznych jest na tyle rozwinięty, że każdy ma możliwość wyboru gabinetu. Wybór jest niezwykle szeroki, szczególnie w większych miejscowościach.
Pacjent, mając swoje oczekiwania, wybiera pomiędzy gabinetami dentystycznymi, kierując się swoim dobrem. Czy jest miło? Czy dentysta jest kompetentny? Jak wygląda gabinet i jego otoczenie? Jak funkcjonuje recepcja? Czy jest bezboleśnie? Te i wiele innych pytań zadaje sobie każdy z pacjentów i podejmuje decyzję: przyjdę – nie przyjdę do tego gabinetu. W ten sposób pacjent-klient przenosi swoje pieniądze z gabinetu do gabinetu, sprawiając, że niektóre z nich stają się ośrodkami zysków, a inne – niestety – ośrodkami strat. Wolny wybór rynkowy oznacza, że polski gabinet dentystyczny coraz częściej staje pod ścianą przymusu działań, które zmierzają do pozytywnego wyróżniania się na rynku.
Zarządzający gabinetem chce osiągnąć dobre rezultaty finansowe. Docelowo planuje i realizuje działania zmierzające do utrzymania obecnych klientów i pozyskania nowych. Szczególnie powinien przyjrzeć się trzem efektom, jakie towarzyszą przyciąganiu klientów. Są to: efekt decyzji, lojalnościowy i polecania. Umiejętne wykorzystanie tych efektów przyczynia się do zwiększania dochodowości gabinetu jako organizacji nastawionej na zysk.
Przeczytaj wszystkie artykuły z kategorii BIZNES
Efekt decyzji
...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto się zarejestrować?
- zyskasz dostęp do artykułów otwartych publikowanych na łamach „TPS – Twój Przegląd Stomatologiczny”;
- zobaczysz część filmów zamieszczonych w dziale dentalVIDEO;
- będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami z branży stomatologicznej;
- możesz skorzystać z katalogu firm i porównywarki produktów,
- masz możliwość sprawdzenia kalendarium wydarzeń i relacji z imprez branżowych.
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Ortodoncja w praktyce
Leczenie nasilonego zgryzu otwartego klasy II u pacjentki w wieku dojrzewania przy użyciu klejonego ekspandera Hyrax, miniimplantów IZC i techniki MEAW
Słowa kluczowe: zgryz otwarty, klasa II, zwężona szczęka Keywords: open bite, class II, narrow maxilla Streszczenie: Niniejsze doniesienie kazuistyczne opisuje udane leczenie pacjentki ze zwężoną szczęką i nasilonym zgryzem otwartym klasy II za po...
Łączne leczenie ortodontyczne i chirurgiczne ciężkiej wady zgryzu klasy III ze zgryzem krzyżowym przednim i tylnym
W niniejszej pracy kazuistycznej przedstawiono przypadek dorosłego pacjenta z ciężką szkieletową wadą zgryzu klasy III, z ewidentnym niedorozwojem szczęki i nadmiernie rozwiniętą żuchwą, co powodowało zgryz krzyżowy przedni i tylny, a także przesu...
Dwunastoletnia obserwacja po przeprowadzeniu laserowej frenektomii w fazie wczesnego uzębienia mieszanego. Opis przypadku
Słowa kluczowe: frenektomia, diastema, laser Keywords: frenectomy, diastema, laser Streszczenie: Wędzidełko wargi górnej jest jednym z wędzidełek jamy ustnej, zlokalizowanym po wewnętrznej stronie górnej wargi w linii środkowej. Diastema pośrodkow...